وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » سازمان ملل متحد: استرالیا باید به سلول‌های انفرادی کودکان پایان دهد

تاریخ انتشار : 1401/09/10 - 7:31

سازمان ملل متحد: استرالیا باید به سلول‌های انفرادی کودکان پایان دهد

صدای استرالیا - کمیته ضدشکنجه سازمان ملل متحد از استرالیا خواست تا حداقل سن مسوولیت کیفری را افزایش دهد و فورا به مجازات سلول انفرادی برای کودکان پایان دهد.


صدای استرالیا – کمیته ضدشکنجه سازمان ملل متحد از استرالیا خواست تا حداقل سن مسئولیت کیفری را افزایش دهد و فورا به مجازات سلول انفرادی برای کودکان پایان دهد.

این کمیته با اشاره به وضعیت بازداشتگاه‌های جوانان دون دیل در قلمرو شمالی، اشلی در تاسمانی و بنکسیا هیل در استرالیای غربی تاکید کرد که نگرانی‌های جدی درباره نگهداری کودکان در سلول‌های انفرادی در این بازداشتگاه‌ها وجود دارد.

این یافته‌ها پس از آن بدست آمد که کمیته فرعی ضدشکنجه سازمان ملل متحد، سفر ماه گذشته خود را برای بازدید از بازداشتگاه‌های استرالیا به حالت تعلیق درآورد چون دولت نیو ساوت ولز از ورود بازرسان به هرگونه تاسیسات در این ایالت جلوگیری و کوئینزلند هم دسترسی به بخش‌های سلامت روان را مسدود کرد.

سازمان ملل متحد، استرالیا را به نقض آشکار تعهداتش در پروتکل اختیاری کنوانسیون ضدشکنجه که تحت رهبری مالکوم ترنبول در سال ۲۰۱۷ تصویب شد، متهم کرده است.

این سازمان اعلام کرد که در مورد سن بسیار پایین مسئولیت کیفری استرالیا که ۱۰ سال تعیین شده است و بدفتاری با کودکان بومی و کودکان دارای معلولیت در سیستم قضایی استرالیا نیز به شدت نگران است.

یافته‌های این سازمان همچنین نگرانی‌ها درباره گزارش‌هایی مبنی بر اینکه کودکان در بازداشت به صورت مرتب مورد آزار کلامی و اظهارات نژادپرستانه قرار می‌گیرند و به روش‌های خطرناک مهار می‌شوند، را افزایش داده است.

در این گزارش آمده است که شیوه نگهداری کودکان در سلول‌های انفرادی به ویژه در مراکز بازداشت جوانان بنکسیا هیل، دان دیل و اشلی مغایر با کنوانسیون سازمان ملل و قوانین نلسون ماندلا است.

همچنین در این گزارش از تعداد بالای کودکان در بازداشت و اینکه کودکان بازداشتی جدا از بزرگسالان بازداشتی نگهداری نمی‌شوند، انتقاد شده است.

این گزارش توصیه می‌کند که استرالیا حداقل سن مسوولیت کیفری را مطابق با استانداردهای بین‌المللی افزایش دهد، استفاده از محدودیت‌های فیزیکی برای تنبیه کودکان را ممنوع کند و فورا به مجازات سلول انفرادی برای کودکان در تمام حوزه‌های قضایی پایان دهد.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه