وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » ملبورن «دوستانه‌ترین» شهر جهان شد

تاریخ انتشار : 1401/09/10 - 13:31

ملبورن «دوستانه‌ترین» شهر جهان شد

صدای استرالیا– شهر ملبورن با کسب امتیاز بالاتر از ۲۲ شهر رقیب از سرتاسر دنیا، از جمله سیدنی، عنوان «دوستانه‌ترین […]

ملبورن «دوستانه‌ترین» شهر جهان شد

صدای استرالیا– شهر ملبورن با کسب امتیاز بالاتر از ۲۲ شهر رقیب از سرتاسر دنیا، از جمله سیدنی، عنوان «دوستانه‌ترین شهر جهان» را به دست آورد.

شرکت بیمه مهاجران ویلیام راسل، بر اساس عواملی از جمله شادی افراد مقیم، امنیت، دربرگیری جامعه LGBTQI+، جاذبه‌های شهری و هتل‌های برتر، رتبه بندی دوستانه‌ترین شهرها را تهیه کرده است.

در این فهرست، ۲۳ شهر پربازدید جهان بر اساس عوامل مورد اشاره رتبه‌بندی شده‌اند و  بر این اساس، ملبورن که دومین شهر بزرگ استرالیاست، با امتیاز ۶٫۰۶ لقب دوستانه‌ترین شهر جهان را به خود اختصاص داد.

شرکت ویلیام راسل در این باره توضیح داده است: ملبورن شهری با تفکر رو به جلو و به سرعت در حال رشد است و شهری کاملا باز، دربرگیرنده و رقابتی و همچنین مکانی پذیرنده برای جامعه LGBTQI+ شناخته می‌شود.

بازار کویین ویکتوریا به عنوان جاذبه برتر این شهر با کسب امتیاز عالی ۷٫۲۹۶ از ۱۰ امتیاز ممکن، نقشی مهم در کسب این عنوان برای ملبورن داشته است.

پاریس پس از ملبورن، با امتیاز ۵٫۹۹ در رقابتی نزدیک به رتبه دوم دوستانه‌ترین شهرهای جهان قناعت کرد. وین پایتخت اتریش نیز رتبه سوم را به دست آورد.

سیدنی در این فهرست با امتیاز ۴٫۶۲ و هم امتیاز با تورنتو و لس‌آنجلس رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داد. امتیاز امنیت سیدنی ۶۶٫۳۵ و تعداد هتل‌های ۴ ستاره و بالاتر در این شهر نیز ۱۹۱ هتل اعلام شده است.

بنا به اعلام ویلیام راسل، شهرهای استانبول، بوئنوس آیرس و لیسبون در فهرست دوستانه‌ترین شهرهای جهان رتبه‌های آخر را کسب کرده‌اند.

گفتنی است که ماه گذشته، محله فیتزوری در شمال شرق ملبورن نیز عنوان «باحال‌ترین محله» استرالیا و بیست و هفتمین محله در جهان را به خود اختصاص داده بود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه