وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » بررسی حقوق زنان و وضعیت اعتراض‌ها در ایران در دیدار نخست وزیران نیوزیلند و فنلاند

تاریخ انتشار : 1401/09/11 - 5:23

بررسی حقوق زنان و وضعیت اعتراض‌ها در ایران در دیدار نخست وزیران نیوزیلند و فنلاند

صدای استرالیا -  نخست وزیران نیوزیلند و فنلاند درباره لزوم حمایت از حقوق زنان به ویژه با توجه به وضعیت کنونی اعتراض‌ها در ایران تبادل نظر کردند.


صدای استرالیا –  نخست وزیران نیوزیلند و فنلاند درباره لزوم حمایت از حقوق زنان به ویژه با توجه به وضعیت کنونی اعتراض‌ها در ایران تبادل نظر کردند.

شبکه خبری یورونیوز در گزارشی به دیدار نخست وزیران نیوزیلند و فنلاند اشاره کرده و نوشت:

پرسش یکی از خبرنگاران در نشست خبری نخست‌وزیران نیوزیلند و فنلاند واکنش اعتراض‌آمیز جاسیندا آردرن و سانا مارین را به دنبال داشت.

یکی از خبرنگاران در این نشست خبری در اوکلند از تشابه سنی رهبران نیوزیلند و فنلاند سخن گفت و به طور ضمنی به زن بودن هر دو آنها اشاره کرد. این خبرنگار که برای یک شبکه رادیویی نیوزیلند کار می‌کند گفت: «خیلی‌ها کنجکاو هستند که بدانند آیا شما دو نفر تنها به خاطر تشابه سنی دیدار کردید؟»

او در ادامه پرسش خود همچنین از «اشتراکات» نخست‌وزیران نیوزیلند و فنلاند سخن گفت.

جاسیندا آردن، نخست‌وزیر نیوزیلند در پاسخ به وی گفت: سوال اول من این است که آیا تاکنون کسی از باراک اوباما و جان کی [نخست‌وزیر پیشین نیوزیلند] پرسیده است که به خطر تشابه سنی دیدار کرده‌اند یا خیر؟

رئیس دولت نیوزیلند افزود: درصد مردان در سیاست بالا است و این یک واقعیت است. اما وقتی دو زن دیدار می‌کنند دلیلش جنسیت آنها نیست.

جاسیندا آردن، ۴۲ ساله در ادامه از مناسبات تجاری کشورش با فنلاند سخن گفت.

نخست‌وزیر فنلاند نیز گفت که او و همتای نیوزیلندی‌اش به عنوان دو نخست‌وزیر دیدار کرده‌اند. به گفته سانا مارین در این ملاقات درباره لزوم حمایت از حقوق زنان به ویژه با توجه به وضعیت کنونی اعتراض‌ها در ایران تبادل نظر شده است.

سانا مارین، نخست‌وزیر ۳۷ ساله فنلاند برای دیدار با همتایان خود در استرالیا و نیوزیلند این هفته به این دو کشور سفر کرد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه