وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » متخصصان: اومیکرون از ماه فوریه فروکش می‌کند

تاریخ انتشار : 1400/11/04 - 5:49

متخصصان: اومیکرون از ماه فوریه فروکش می‌کند

صدای استرالیا- کارشناسان معتقدند که موج اومیکرون به نقطه اوج خود رسیده و به احتمال فراوان، حتی با وجود شیوع بیماری ناشی از بازگشایی مدارس، تعداد موارد ابتلا به کووید-19 در ویکتوریا و نیوساوت‌ولز رو به کاهش خواهد گذاشت.

لغو ده‌ها پرواز در روز جمعه، مسافران را سردرگم کرد

صدای استرالیا- کارشناسان معتقدند که موج اومیکرون به نقطه اوج خود رسیده و به احتمال فراوان، حتی با وجود شیوع بیماری ناشی از بازگشایی مدارس، تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ویکتوریا و نیوساوت‌ولز رو به کاهش خواهد گذاشت.

متخصصان همه‌گیری‌شناسی، با بررسی الگوهای ابتلا و بستری بیماران در ویکتوریا و نیوساوت‌ولز، پیش‌بینی کرده‌اند که به زودی، موارد بستری و مرگ ناشی از کرونا در ویکتوریا و نیوساوت‌ولز به نقطه اوج خواهد رسید و پس از آن، و به احتمال زیاد در ماه فوریه، شاهد روند کاهشی تعداد موارد ابتلا خواهیم بود.

مقامات ارشد سلامت ویکتوریا نیز دیدگاه مشابهی دارند. برت ساتن، مسوول ارشد سلامت این ایالت روز شنبه اعلام کرد که ویکتوریا به احتمال زیاد از نقطه اوج بیماری گذشته است.

در نیوساوت‌ولز نیز متوسط ۷ روزه موارد ابتدا در روز ۱۷ دسامبر گذشته به بیش از ۴۷ هزار نفر رسید؛ اما این تعداد حالا به زیر ۲۸ هزار نفر کاهش یافته است.

اما ویکتوریا در روز ۱۴ ژانویه نقطه اوج ۴۰ هزار مورد ابتلا را پشت سر گذاشت و اکنون آمار روزانه ابتلا در این ایالت نزدیک به ۱۹ هزار نفر است.

درصد تست‌های مثبت PCR نیز در حال کاهش است. ویکتوریا در روز ۱۲ ژانویه آمار ۳۵ درصدی تست‌های PCR با نتیجه مثبت را داشت که اکنون به ۲۰٫۴ درصد رسیده و نیوساوت‌ولز نیز از آمار ۳۸٫۶ درصدی در ۸ ژانویه، اکنون به ۱۷٫۸ درصد تست‌های مثبت رسیده است.

اما در زمینه آمار بستری در ویکتوریا– که معمولا فاصله یک تا دو هفته‌ای با آمار موارد ابتلا دارد- پیش‌بینی می‌شود که نقطه اوج در هفته‌های آینده به وقوع بپیوندد.

پروفسور ساتن روز شنبه تایید کرد که با وجود گذشتن از نقطه اوج اومیکرون، هنوز به بالاترین میزان بستری نرسیده‌ایم.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه