وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » لهجه مهم‌ است اما؛ استفاده از واژه Mate شما را قابل اعتمادتر نمی‌کند

تاریخ انتشار : 1400/06/14 - 7:09

لهجه مهم‌ است اما؛ استفاده از واژه Mate شما را قابل اعتمادتر نمی‌کند

صدای استرالیا– اگر از آن اوزی‌هایی هستید که همه را از روی صمیمیت «میت» خطاب می‌کنید، بدانید که تحقیقات نشان […]

لهجه مهم‌ است اما؛ استفاده از واژه Mate شما را قابل اعتمادتر نمی‌کند

صدای استرالیا– اگر از آن اوزی‌هایی هستید که همه را از روی صمیمیت «میت» خطاب می‌کنید، بدانید که تحقیقات نشان داده استفاده از این کلمه در گفت‌وگو، اعتماد به شما را افزایش نمی‌دهد.

تحقیقی که در نشریه رفتارشناسی انسان منتشر شده، نشان می‌دهد افرادی که لهجه استرالیایی ندارند، کم‌تر مورد اعتماد قلمداد می‌شوند.

دکتر سیریل گروتر، نویسنده این تحقیق از مدرسه علوم انسانی دانشگاه استرالیایی غربی، می‌گوید که تیم تحقیقاتی او قصد داشت بفهمد که چرا استرالیایی‌ها به دفعات از واژه Mate برای خطاب به افراد در گفت‌وگوهای خود استفاده می‌کنند و آیا استفاده از این اصطلاح فرهنگی، روابط بین افراد را تقویت می‌کند یا نه.

دکتر گروتر می‌گوید که همکارانش همچنین این مساله را مورد بررسی قرار داده‌اند که آیا استرالیایی‌ها در مورد افرادی که لهجه استرالیایی-انگلیسی ندارند، تبعیض قایل می‌شوند یا نه.

به گفته وی، لهجه‌ها یک نشانگر اجتماعی مناسب هستند و می‌توانند ترجیحات گروه‌ها را شکل بدهند و در مورد افراد انگلیسی زبان غیر بومی، در زمینههایی مانند صداقت و همبستگی حس مثبت کمتری وجود دارد.

محققان یک آزمایش فیزیولوژیکی انجام دادند که شامل ضبط شش سخنرانی از سوی سه مرد بود که در زمینه استفاده از واژه میت و لهجه با هم تفاوت داشتند. سپس کسانی که به این سخنان ضبط شده گوش می‌کردند، باید هر در زمینه اعتماد و صداقت به آنها نمره می‌دادند.

به گفته محققان، استرالیایی‌ها به کسانی که با لهجه خودشان صحبت می‌کردند، نمره بالاتری از نظر اعتماد دادند. اما استفاده از واژه Mate تغییری را در نمره اعتماد پذیری نشان نداده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه