وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » کدام محدودیت‌های کرونایی این هفته برداشته می‌شوند؟

تاریخ انتشار : 1399/02/28 - 12:38

کدام محدودیت‌های کرونایی این هفته برداشته می‌شوند؟

صدای استرالیا- بسیاری از ایالت‌ها این هفته محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری كرونا را كاهش می‌دهند، اما كاهش محدودیت‌ها در تمامی مناطق یكسان نیست.

كدام محدودیت‌های كرونایی این هفته برداشته می‌شوند؟

صدای استرالیا- بسیاری از ایالت‌ها این هفته محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کرونا را کاهش می‌دهند، اما کاهش محدودیت‌ها در تمامی مناطق یکسان نیست. با دانستن محدودیت‌های لغو شده هر ایالت متوجه می‌شوید این آخر هفته در گوشه و کنار کشور چه فعالیت‌هایی مجاز خواهند بود.

می‌توانم به سفر بروم؟

در کوئینزلند، مورتون، فریزر و جزیره استاردبروک بازگشایی شده‌اند و از مسافران استقبال می‌کنند، اما هنوز اجازه زدن کمپ داده نشده‌است. برای ساکنان جنوب شرق کوئینزلند، امکان سفر از “سنیک ریم” در غرب گرفته تا “نوزا” در شمال فراهم شده‌است اما محدوده سفر نباید از شعاع ۱۵۰ کیلومتری از خانه افراد فراتر باشد. در نیوساوت‌ولز هیچ محدودیت سفری با هدف کاری، تحصیلی، ورزشی یا ملاقات با اعضای خانواده یا دوستان وجود ندارد، اما هنوز مجوز سفر تفریحی صادر نشده است. اهالی ویکتوریا از روز سه‌شنبه امکان سفر با خودرو را به دست آورده‌اند، اما از آنها درخواست شده تا از منطقه خارج نشوند و تنها به مقاصدی بروند که بتوانند یک روزه به خانه‌های خود بازگردند. امکان رزرو محل اقامت در صورت نیاز وجود دارد.

استرالیای جنوبی اجازه سفرهای داخلی را از روز ۱۱ می صادر کرد و انتظار می‌رود مناطق ویژه کمپ و پارکینگ‌های کاروان به زودی مملو از افرادی شوند که تشنه سفر به مکانی جدید هستند. ساکنان قلمرو شمالی آزادی بیشتری نسبت به دیگر استرالیایی‌ها دارند و از ابتدای این ماه اجازه سفر در سرتاسر قلمرو را به دست آورده‌اند و دو هفته کامل برای رفتن به ماهیگیری، قایق‌سواری، کمپ زدن و قدم زدن در پارک‌ها و طبیعت را داشته‌اند. اما اهالی استرالیای غربی وضعیت بهتری دارند و از ۲۷ آوریل توانسته‌اند فعالیت‌های سازگار با محدودیت‌های سفر ایالت را انجام داده و جمع‌هایی حداکثر ۱۰ نفری را تشکیل دهند.

می‌توانم در خانه‌ام مهمانی شام یا باربکیو برگزار کنم؟

در بیشتر ایالت‌ها به شرط کم بودن تعداد مهمانان این فعالیت ممکن است. در ویکتوریا، نیوساوت‌ولز و کوئینزلند حداکثر پنج نفر از اعضای یک خانواده می‌توانند با خانواده‌ای دیگر ملاقات کنند. این قانون از روز دوشنبه در تاسمانی به اجرا درخواهد آمد با این تفاوت که تنها دو نفر اجازه دید و بازدید با یکدیگر را خواهند داشت. افراد بازدید کننده شامل اعضای یک خانه، همکاران یا نیروهای تامین کننده مواد و ملزومات زندگی نیستند. در استرالیای جنوبی و قلمرو شمالی که محدودیت‌های دید ‌و بازدید آن از اول می برداشته شد، ۱۰ نفر اجازه تجمع درون یا بیرون از خانه‌ها را دارند. استرالیای غربی نیز از ۲۷ آوریل مجوز تجمع ۱۰ نفری را گرفته‌ است و قلمرو پایتخت نیز وضعیتی مشابه دارد.

می‌توانم به بار بروم؟

بله اما تنها بارهای قلمرو شمالی از روز جمعه مجوز آغاز فعالیت با حداکثر ظرفیت را دریافت کرده‌اند. اگر بازگشایی برای پذیرایی از ۱۰ مهمان در هر دور سرو، برای بارها و کلاب‌های کوئینزلند، نیوساوت‌ولز و قلمرو پایتخت مقرون به صرفه باشد، اجازه فعالیت را خواهند داشت. بارهای کوئینزلند اجازه پذیرایی از ۲۰ نفر را نیز خواهند داشت. تاسمانی و استرالیای غربی باید تا روز دوشنبه در انتظار بازگشایی بارها بمانند و هنوز درباره اهالی ویکتوریا و استرالیای جنوبی تصمیمی گرفته نشده‌ است.

می‌توانم به ساحل یا استخر بروم؟

در نیوساوت‌ولز و استرالیای جنوبی اجازه تجمع در استخرهای عمومی برای ۱۰ نفر صادر شده است و سواحل نیز باز هستند به شرط رعایت فاصله اجتماعی. از روز دوشنبه در استرالیای غربی ۲۰ نفر اجازه استفاده از استخرها را در هر سانس خواهند داشت. در ساحل نیز تجمع در گروه‌های ۱۰ نفره ممکن خواهد بود. استخرهای عمومی کوئینزلند و تالاب‌های سواحل جنوبی بریزبین، کارنز و ساحل ایرلای از ۱۶ می برای ۱۰ نفر بازگشایی شده است و اهالی استرالیای شمالی نیز برای استفاده از استخرهای عمومی محدودیتی ندارند. در ویکتوریا استخرهای عمومی همچنان بسته می‌مانند اما اجازه شنا در سواحل صادر شده است. در تاسمانی و کانبرا نیز امکان استفاده از استخرهای عمومی با ظرفیت ۱۰ نفر از روز دوشنبه صادر خواهد شد.

می‌توانم به پیک‌نیک بروم؟

قطعا، فقط کافی است قانون تجمع ۱۰ نفری را در تمامی ایالت‌ها به جز قلمرو شمالی که محدودیتی ندارد، رعایت کنید و فاصله ۱٫۵ متری با هر نفر را نیز فراموش نکنید.

می‌توانم دوباره ورزش کنم؟

ورزش‌های انفرادی در گروه‌های ۱۰ نفره به شرط حفظ رعایت فاصله ۱٫۵ متری در تمامی ایالت‌ها مجاز است.

می‌توانم به مراسم عروسی یا تدفین بروم؟

بیشتر استرالیایی‌ها از این هفته می‌توانند در مراسم عروسی یا تدفین اعضای خانواده خود شرکت کنند، به شرط حفظ قانون حداکثر نفرات در تجمع. این محدودیت برای مراسم عروسی در کوئینزلند، نیوساوت‌ولز، ویکتوریا، استرالیای جنوبی، تاسمانی و قلمرو پایتخت ۱۰ نفر، مراسم تدفین داخلی ۲۰ نفر و برای مراسم تدفین خارجی ۳۰ نفر است. در استرالیای غربی ۱۰ نفر اجازه تجمع در این مراسم را دارند اما از دوشنبه تعداد به ۲۰ نفر در مراسم داخلی و ۳۰ نفر در مراسم خارجی افزایش خواهد یافت.

می‌توانم به سالن های زیبایی بروم؟

تنها در قلمرو شمالی و کوئینزلند می‌توانید. در کوئینزلند سالن‌های زیبایی هربار اجازه پذیرش ۱۰ نفر را دارند و در دیگر ایالت‌ها سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها همچنان بسته هستند.

می‌توانم از خانه‌ای بازدید کنم؟

در نیوساوت‌ولز، استرالیای غربی، ویکتوریا، استرالیای جنوبی، کوئینزلند، تاسمانی و قلمرو پایتخت تنها ۱۰ نفر اجازه حضور در حراجی‌ها و بازدید  از خانه‌ها را دارند به شرطی که هر چهار متر مربع فضا به یک بازدید کننده اختصاص داده شود.

آیا می توانم به کلیسا بروم؟

بله ، تا ۱۰ نفر درکنار هم برای عبادت مجاز است.
همچنین هیچ محدودیتی در قلمره شمالی وجود ندارد.

منبع: ای بی سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه