وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » کاهش ۲۰ درصدی حقوق نخست‌وزیر و وزرای نیوزیلند برای همدردی با مردم

تاریخ انتشار : 1399/01/28 - 11:31

کاهش ۲۰ درصدی حقوق نخست‌وزیر و وزرای نیوزیلند برای همدردی با مردم

صدای استرالیا - سیاستمداران استرالیایی برخلاف همتایان نیوزیلندی که قصد کاهش 20 درصدی حقوق خود را دارند، تغییری در دریافتی خود ایجاد نخواهند کرد.


صدای استرالیا – سیاستمداران استرالیایی برخلاف همتایان نیوزیلندی که قصد کاهش ۲۰ درصدی حقوق خود را دارند، تغییری در دریافتی خود ایجاد نخواهند کرد.

جاسیندا آردرن نخست‌وزیر، تمامی وزرای کابینه و مدیران ارشد سازمان‌های دولتی در نیوزیلند به نشانه همدردی با شهروندان نیوزیلندی که مشاغل یا درآمد خود را در اثر تعطیلی اجباری ناشی از شیوع ویروس کرونا از دست داده‌اند، طی شش ماه آینده ۲۰ درصد حقوق کمتری دریافت خواهند کرد. این خبر همزمان با اعلام ابتلای ۲۰ مورد جدید به ویروس کرونا در نیوزیلند منتشر شد.

آردرن تاکید کرد این کاهش حقوق به نوعی اعلام آگاهی نسبت به آسیب اقتصادی است که کشورش در جدال با اپدیمی کرونا دیده ‌است. مقام نخست‌وزیری نیوزیلند حقوق سالانه‌ای برابر ۴۷۰ هزار دلار دارد که با کاهش ۲۰ درصدی، آردرن از ۴۷ هزار دلار چشم‌پوشی خواهد ‌کرد.

سیمون بریجز رهبر اپوزسیون نیوزیلند و تعدادی دیگر از سیاستمداران این کشور نیز پس از خانم آردرن از کاهش ۲۰ درصدی حقوق خود خبر دادند.

این درحالی است که همتایان استرالیایی مقامات نیوزیلند، درخواست برای کاهش حقوق را رد کرده‌اند. جاش فرایدنبرگ، رئیس خزانه‌داری استرالیا در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره کاهش حقوق سیاستمداران استرالیایی گفت: ما افزایش حقوق سیاستمداران و کارمندان دولت را متوقف کرده‌ایم. اسکات موریسون نیز در اوایل ماه آوریل اعلام کرد که قصد کاهش حقوق قابل توجه و ۵۴۹ هزار دلاری خود که از محل پرداخت مالیات تامین می‌شود را ندارد.

دولت و بانک مرکزی بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار را صرف اقداماتی برای رونق بخشیدن به اقتصاد راکد استرالیا کرده‌اند، اقدامی که می‌تواند بدهی سنگینی را برای سال‌ها به کشور تحمیل کند. یکی از راه‌های پس‌انداز پول برای بازپرداخت بدهی‌ها، کاهش مبلغ دریافتی در بخش عمومی، از جمله حقوق سیاستمداران است. از اسکات موریسون نیز درخواست شده تا در نظام مالیات سود سهام تحولی ایجاد کرده و یا از حقوق وزرا بکاهد و موریسون در پاسخ گفت هیچ‌یک از این اقدامات انجام نخواهد ‌شد.

سیاستمداران استرالیایی درحالی با کاهش حقوق خود مخالفت کرده‌اند که بسیاری از چهره‌های برجسته در بخش خصوصی اقدام به کاهش حقوق خود کرده‌اند. برای مثال الن جویس مدیر عامل شرکت کانتاس با پایه حقوق ۲٫۱ میلیون دلار اعلام کرد تا پایان دوران کرونا، یک پنی از حقوق خود را دریافت نخواهد ‌کرد. مدیر عامل لیگ راگبی استرالیا نیز حقوق ۱٫۲ میلیون دلاری خود را ۲۵ درصد کاهش داد و اعلام کرد درصورتی که سیاستمداران نیز با اقدام او همراهی کنند، بخش بیشتری از حقوق خود را نادیده خواهد ‌گرفت.

بسیاری از مقامات ارشد کشور از سیاستمداران درخواست کرده‌اند با هدف ایجاد حس همدردی و فداکاری از سوی دولت، از میزان حقوق و همچنین از زرق و برق زندگی خود، مانند سفر با پروازهای گران‌قیمت و لوکس بکاهند. درخواستی که هنوز مورد قبول مقامات قرار نگرفته‌است.

منبع: دیلی میل استرالیا و ۷ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه