وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » کشف قدیمی‌ترین بطری‌ حاوی پیام دریایی دنیا در ساحل استرالیا

تاریخ انتشار : 1396/12/17 - 4:00

کشف قدیمی‌ترین بطری‌ حاوی پیام دریایی دنیا در ساحل استرالیا

صدای استرالیا - یک بطری حاوی پیام که ۱۳۲ سال پیش از یک کشتی آلمانی بیرون انداخته شده است، در ساحل غربی استرالیا پیدا شد.

کشف قدیمی‌ترین بطری‌ حاوی پیام دریایی دنیا در ساحل استرالیا

صدای استرالیا – یک بطری‌ حاوی پیام که ۱۳۲ سال پیش از یک کشتی آلمانی بیرون انداخته شده است، در ساحل غربی استرالیا پیدا شد.

یکی از قدیمی‌ترین پیام های دریایی جهان درون یک بطری در ساحل استرالیا از سوی زوجی که فکر می‌کردند این بطری برای قفسه خانه‌شان زیبا به نظر می‌رسد، پیدا شد.

تانیا ایلمن یک بطری پیام ۱۳۲ ساله را در ساحل غربی استرالیا پیدا کرد. کیم ایلمن، همسر او به روزنامه گاردین گفت همسرش در ابتدا فکر کرده که بطری یک زباله است، اما به خاطر ظاهر منحصر به فردش، آن را به عنوان یک قطعه دکوری برای خانه برداشته است.

تانیا ایلمن داخل بطری یک کاغذ به زبان آلمانی پیدا کرد که روی آن تاریخ ۱۲ ژانویه ۱۸۸۶ نوشته شده است. این بطری در حال حاضر در اختیار موزه استرالیای غربی قرار دارد.

طبق گفته «رز اندرسون»، معاون موزه دریایی و باستان شناسی استرالیا، این بطری از یک کشتی آلمانی به نام پائولا در سال ۱۸۸۶ حین گذر از اقیانوس هند، با فاصله ۹۵۰ کیلومتری از ساحل استرالیا بیرون انداخته شده است.

در آن زمان کشتی‌های آلمانی یک آزمایش ۶۹ ساله انجام دادند تا با پرتاب بطری در آب‌های سراسر جهان جریان آب اقیانوس را کشف کنند.

به گفته اندرسون پیام هر بطری حاوی تاریخ و نام کشتی است که آن را به دریا پرتاب کرده است. او اضافه کرد که دستخط روی پیام با مثال‌هایی از زمان ارسال این پیام تطبیق داده شد.

یافته‌های او از سوی رصدخانه نیروی دریایی آلمان تایید شده و این بطری به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پیام دریایی جهان در ۱۰۸ سال گذشته شناخته شد.

از میان هزاران پیامی که در این آزمایش در دریا انداخته شد، ۶۶۲ پیام تا به حال پیدا شده که آخرین آن‌ها به سال ۱۹۳۴ باز می‌گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه