وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » شادترین و نگران‌ترین محله‌های استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/03/23 - 12:42

شادترین و نگران‌ترین محله‌های استرالیا

صدای استرالیا- مطالعات جدید نشان می‌دهند که مردم بخش مرکزی بریزبن شادترین و مردم محله بلک تاون در سیدنی و واید بی در کوئینزلند نگران ترین مردم استرالیا هستند.

شهر ملبورن از بلندترین برج ویکتوریا

صدای استرالیا- مطالعات جدید نشان می‌دهند که مردم بخش مرکزی بریزبن شادترین و مردم محله بلک تاون در سیدنی و واید بی در کوئینزلند نگران ترین مردم استرالیا هستند.

با تحقیقات جدیدی که توسط «Real Insurance» و بر اساس مولفه‌هایی همچون خانواده، مسائل مالی، بهداشت، تغییرات اقلیمی، تکنولوژی، اشتغال و تحصیل در میان شهروندان استرالیایی زیر ۵۵ سال انجام گرفته، شادترین و نگران‌ترین مردم شهرها و محله‌های استرالیا مشخص شده‌اند.

نتایج این تحقیقات که برای آماده کردن آن از بیش از پنج هزار نفر پرسش شده، ساکنان محله بلک تاون سیدنی به عنوان نگران‌ترین مردم استرالیا معرفی شده‌اند و مردم منطقه واید بی در حومه کوئینزلند در رتبه دوم قرار گرفته‌اند.

بر اساس یافته‌های این تحقیق، ساکنان مناطق مرکز شهر بریزبن به عنوان شادترین مردم استرالیا مشخص شده‌اند و گفته شده است که نگرانی آنها نسبت به موارد فوق کمتر از ساکنان دیگر بخش‌های استرالیا بوده است.

بطور کلی مسائل مربوط به پول و اساسا افزایش هزینه زندگی و رشد اندک و کند دستمزدها مواردی بوده‌اند که بیشترین نگرانی در مورد آنها وجود داشته است.

بیش از ۵۰ درصد از پنج هزار نفری که در این تحقیق حضور داشته‌اند تاکید کرده‌اند که محدودیت‌های مالی مهمترین نگرانی آنها محسوب می‌شود.

شادترین و نگران‌ترین محله‌های استرالیا

بر همین اساس تغییرات اقلیمی و مسائل محیط زیستی نیز مواردی هستند که نگرانی زیادی را در میان جوانان استرالیایی بوجود آورده‌اند بطوریکه رتبه دوم عوامل نگرانی را در اختیار این موارد قرار گرفته است.

در میان محله‌ها و شهرها، ساکنان پرت کمترین نگرانی را در خصوص مسائل مالی داشتند و ساکنان واید بی بیشترین نگرانی را در این خصوص داشته‌اند.

ساکنان محله بلک تاون سیدنی نیز در مقایسه با ساکنان سایر محله‌های این شهر، نگرانی بیشتری در خصوص مسائل مالی داشتند.

ربکا ماین که ۲۵ سال دارد و ساکن سیدنی است، می‌گوید بعد از آنکه از والدین خود در «رزویل» در نیوسات ولز جدا شده، تلاش می‌کند تا هزینه‌های زندگی خود را مدیریت کند.

ماین با وجود آنکه در یک شرکت حسابرسی کار می‌کند و درآمد سالیانه پایداری دارد، می‌گوید هنوز برای آنکه بتواند متعادل باشد مشکل دارد.

وی به دیلی میل استرالیا گفت: من کارت اعتباری خود را بصورت اندک شارژ می‌کنم زیرا اساسا نگران هزینه‌های هفتگی خود هستم. ۵۰ درصد از حقوق من برای اجاره منزل هزینه می‌شود و من در حالی که ۲۵ سال دارم با والدینم در خصوص بیمه سلامت شخصی بحث دارم. نمی‌خواهم برای این مورد پولی بپردازم. من خوش شانس بودم که برای مدت زمان زیادی می‌توانستم پول پس انداز کنم.

حمل و نقل و مواد غذایی از دیگر هزینه‌های ماین هستند و او در هر هفته ۱۵۰ دلار برای این موارد هزینه می‌کند که البته قبض موبایل و وسایل خانه نیز در این میان هستند.

ماین به تازگی ۶۵۰ دلار برای اجاره دوهفته‌ای یک آپارتمان هزینه کرده و در هفته ۲۵ دلار نیز برای برنامه بهداشتی که پوشش کمی دارد می‌پردازد.

او می‌گوید: سیدنی واقعا برای زندگی گران است و من واقعا با دشواری زندگی می‌کنم. من برای «کی پی ام جی» کار می کنم. این شرکت تقریبا جای خوبی است اما من درباره آن استرس دارم. نمی‌دانم افرادی که شاغل نیستند چطور در سیدنی زندگی می‌کنند.

شادترین و نگران‌ترین محله‌های استرالیا

ماین می گوید: نمی‌دانم چطور پول پس انداز کنم. چطور به تعطیلات بروم یا بچه دار بشوم. در این شرایط نمی‌توانم چنین مواردی را تصور کنم.

برای «رایان آرمسترانگ» که یک تحلیلگر در صندوق سرمایه‌گذاری مستقر در سیدنی است، مسائل مالی و اساسا پول برای خرید خانه اولین موضوع نگرانی است و بهداشت و تغییرات اقلیمی در جایگاه‌های بعدی هستند.

آرمسترانگ که سالانه ۱۲۰ هزار دلار درآمد دارد و در «دایل بی» با نامزد خود زندگی می‌کند، می‌گوید وضعیت زندگی فعلی وی بد نیست ولی او نگران آینده است.

او می‌گوید: زندگی روزانه خیلی بد نیست اما مهم است که شما در آینده چکار می‌کنید؟ در خصوص پس انداز این موضوع بحث برانگیز است. من در خصوص سقف بازنشستگی زرنگ هستم. اما هر چیزی در فاصله اکنون تا بازنشستگی ممکن است و من در این خصوص نگران هستم. فکر می‌کنم این به این خاطر باشد که در سیدنی زندگی می‌کنم و این شهر گران است. بنابراین مهم است که آیا قصد خرید یا اجاره خانه را دارید و من نمی‌خواهم برای تمام عمرم اجاره نشین باشم اما در سیدنی صاحب خانه شدن غیر ممکن است.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه