وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » سنت محبوب استرالیایی‌ها در حال فراموش شدن است؟

تاریخ انتشار : 1402/10/01 - 4:12

سنت محبوب استرالیایی‌ها در حال فراموش شدن است؟

صدای استرالیا– یک سنت محبوب استرالیایی بین مردم محله‌ها و ماموران جمع آوری زباله در حال فراموش شدن است. ساکنان […]

سنت محبوب استرالیایی‌ها در حال فراموش شدن است؟

صدای استرالیا– یک سنت محبوب استرالیایی بین مردم محله‌ها و ماموران جمع آوری زباله در حال فراموش شدن است.

ساکنان با محبت محله‌ها به عنوان قدردانی یک بسته شش تایی آبجو را در بالای سطل‌های چرخ‌دار  زباله خود قرار می‌دهند تا به جمع کنندگان زباله برای کار سختشان در زمان کریسمس پاداش دهند. برای نسل‌ها، این رفتار محبت‌آمیز یک کار متداول بود که در محله‌های سراسر کشور رخ می‌داد.

اخیراً پس از اینکه یک نفر متوجه شد بسته‌های شش تایی آبجوی ویکتوریا بیتر او برداشته نشده است و پستی را در این زمینه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، توجهات را به این موضوع جلب کرد که شاید این سنت در حال مرگ است: “من ۲۰ سال است که این کار را انجام می‌دهم، اما در دو سال گذشته آنها ظاهرا دیگر به این کار علاقه ای ندارند. آیا این سنتی است که ما داریم از دست می‌دهیم؟”

سنت محبوب استرالیایی‌ها در حال فراموش شدن است؟

این پست طیفی از نظریه‌ها را از سوی کاربران رسانه‌های اجتماعی به خود جلب کرد، از همسایگان دزد گرفته تا مشروبات الکلی که دیگر آنقدرها محبوب نیستند. اما Veolia – یکی از بزرگترین شرکت های مدیریت پسماند استرالیا – با تایید اینکه این عمل مربوط به دوران گذشته است، هرگونه گمانه زنی بیشتر را رد کرد.

تونی رودریک، مدیر عملیات محیط زیست Veolia، گفت: «متأسفانه سنت دادن آبجو به ماموران جمع‌ آوری زباله در کریسمس اکنون به گذشته تبدیل شده است.» رودریک به نگرانی‌های بهداشتی و ایمنی ناشی از گذاشتن هدایایی در اطراف به‌ویژه بطری‌های آبجو اشاره کرد.

«بسته‌های آبجو در کابین کامیون‌های جمع آوری زباله تحت ترمزهای ناگهانی خودرو، به موشک تبدیل می‌شوند.» او گفت: «ترمز ناگهانی بیشتر از آنچه انتظار دارید اتفاق می‌افتد و علاوه بر این، مانند بسیاری دیگر در تجارت ما، ما یک خط مشی محل کار خشک در سراسر شرکت داریم.»

با این حال، رودریک گفت که هدیه گذاشتن برای ماموران زباله کاملاً ممنوع نیست و سایر اشکال هدیه دادن را تشویق هم می‌کند. وی گفت: «اگر مردم بخواهند هدیه کوچکی را برای ماموران محلی خود بگذارند، می‌توانند آن را در انبار محلی بگذارند که ماموران بتوانند آن را در پایان شیفت دریافت کند.»

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه