وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » رایج‌ترین خطاهایی که می‌توانند باعث تاخیر و یا عدم انجام بازپرداخت‌های مالیاتی شوند

تاریخ انتشار : 1399/05/13 - 7:07

رایج‌ترین خطاهایی که می‌توانند باعث تاخیر و یا عدم انجام بازپرداخت‌های مالیاتی شوند

دفتر خدمات حسابداری ایتکس پلاس - اداره مالیات استرالیا هشدار داده است که انجام سه نوع خطای رایج در حین پر کردن اظهارنامه‌های مالیاتی می‌تواند به عدم بازپرداخت یا تاخیر در بازپرداخت مالیاتی منجر شوند.


دفتر خدمات حسابداری ایتکس پلاس – اداره مالیات استرالیا هشدار داده است که انجام سه نوع خطای رایج در حین پر کردن اظهارنامه‌های مالیاتی می‌تواند به عدم بازپرداخت یا تاخیر در بازپرداخت مالیاتی منجر شوند.

رایج‌ترین خطاهایی که زمان پر کردن اظهارنامه‌های مالیاتی رخ می‌دهند، به گفته اداره مالیات از این قرارند:

خطای اول: فراموش کردن درآمد

اداره مالیات تایید کرده است که ۲۰ درصد از افرادی که اظهارنامه‌های مالیاتی خود را زودهنگام تسلیم اداره مالیات کرده‌اند به دلیل ارتکاب نوعی خطا در اولین دور بازپرداخت‌ها پولی دریافت نخواهند کرد. مواردی مانند درآمد، سود بانکی یا شماره بیمه معمولا به صورت از پیش وارد شده و الکترونیکی برای اداره مالیات ارسال می‌شوند اما منابع دیگر درآمد‌ها باید به صورت دستی پر شوند. این منابع شامل حقوق‌های نقدی، درآمد‌های خارج از کشور، و یا حتی درآمد‌های حاصل از رمزارز یا ارزهای دیجیتالی هستند.

به گفته کارن فوات از معاونان اداره مالیات استرالیا، وارد نکردن این اطلاعات می‌تواند روند بازپرداخت‌های مالیاتی را به تعویق بیاندازد، به ویژه که اداره مالیات حین پردازش اطلاعات مالیاتی هر فرد، از طریق دیگر شرکت‌های وابسته به اطلاعات وارد نشده هر فرد دسترسی پیدا می‌کند. حتی اطلاعات درآمدی از پیش پر شده نیز پیش از ارسال فرم اظهارنامه باید دوباره کنترل شوند.

به گفته اداره مالیات، این اطلاعات برای بیشتر شهروندان تا پایان ماه جولای آماده می‌شوند اما اگر قصد ارسال زودهنگام اظهارنامه خود را دارید، باید ارقام از پیش موجود را کنترل کرده و ارقام دیگر را دستی به فرم اضافه کنید.

خطای دوم: درخواست مخارج کار از منزل برای چندین شغل

با آغاز همه‌گیری کرونا میلیون‌ها استرالیایی در اظهارنامه خود هزینه‌های مربوط به کار در منزل را عنوان کرده‌اند و برای دریافت این هزینه از تکنیک میان‌بر نرخ ساعتی کووید-۱۹ استفاده کرده‌اند. اما اداره مالیات این روند را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد. به گفته فوات، مهم است مردم به خاطر داشته باشند اگر قصد ارسال زودهنگام اظهارنامه مالیاتی خود را دارند، و برای اینکار از اول مارس تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ از تکنیک میان‌بر استفاده می‌کنند، اجازه ندارند هزینه‌های دیگری را برای کار در خانه ادعا کنند. به گفته فوات به ویژه اگر می‌خواهید برای جبران هزینه تجهیزات گران‌قیمتی مانند لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌ها درخواست بازپرداخت کنید، تنها از یکی از شیوه‌های موجود می‌توانید استفاده و نباید برای دریافت پول بیشتر از دو تکنیک استفاده کنید. اگر از میان‌بر استفاده نمی‌کنید، تکنیک‌های سنتی می‌توانند پیچیده باشند. اگر می‌خواهید از تکنیک‌های سنتی برای درخواست بازپرداخت استفاده کنید، بهتر است از راهنمای موجود در وب‌سایت اداره مالیات استفاده و یا با یک کارشناس مالیاتی مشورت کنید زیرا این تکنیک‌ها بسیار پیچیده‌ هستند و افراد بسیاری در حین استفاده از آنها دچار خطا می‌شوند.

خطای سوم: کاهش ندادن هزینه‌ها

بسیاری از مالیات‌دهندگان به خاطر همه‌گیری کرونا درخواست مازاد هزینه دارند، هزینه‌هایی مانند مخارج دورکاری، اما از مخارجی که به همین دلیل کاهش پیدا کرده‌اند، کم نمی‌کنند. فوات می‌گوید ما می‌دانیم که بسیاری از افرادی که از خانه کار می‌کنند، ساعات کاری خود را کاهش داده و یا اصلا کار نمی‌کنند. پس اگر سفرهای کاری شما متوقف شده، نباید برای مخارج آن درخواست بازپرداخت داشته باشید. اگر یونیفورم کار خود را به تن نمی‌کنید، نمی‌توانید خواستار مخارج شستشو و خشک‌شویی آن شوید.


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه