وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » راهکار‌های سوپرمارکتی؛ چطور هفته‌ای ۵۰ دلار صرف خواروبار کنیم؟

تاریخ انتشار : 1399/03/27 - 6:42

راهکار‌های سوپرمارکتی؛ چطور هفته‌ای ۵۰ دلار صرف خواروبار کنیم؟

صدای استرالیا - خريداري خواروبار مي‌تواند در چشم برهم زدني بودجه خانواده را به باد دهد، حتي اگر فقط ضروريات را خريداري كنيد، اما آيا در شرايطي كه همه ما در تلاشيم در موقعيت حساس كنوني در حد امكان پس‌انداز کنیم، آیا ممکن است تنها 50 دلار صرف خرید هفتگی سوپرمارکت کنیم؟


صدای استرالیا – خریداری خواروبار می‌تواند در چشم برهم زدنی بودجه خانواده را به باد دهد، حتی اگر فقط ضروریات را خریداری کنید، اما آیا در شرایطی که همه ما در تلاشیم در موقعیت حساس کنونی در حد امکان پس‌انداز کنیم، آیا ممکن است تنها ۵۰ دلار صرف خرید هفتگی سوپرمارکت کنیم؟

سوزی بورل، متخصص تغذیه هفته‌نامه سان‌رایز، لیستی از تمامی گروه‌های غذایی اساسی تهیه کرده است که همه نیازهای خانواده را با کمترین بودجه تامین می‌کند.

بورل می‌گوید: خرید کردن متناسب با بودجه یک هنر است. همه ما بارها برای خرید چند قلم جنس به سوپرمارکت‌ها رفته‌ایم و در بازگشت ۱۰۰ دلار را بر باد داده‌ایم. اما اگر قصد پس‌انداز دارید قطعا راهکارهایی برای بهبود رژیم غذایی و کاهش خرج هفتگی به ۵۰ دلار وجود دارند.

پروتئین‌ها

اول از همه باید با قفسه پروتئین‌ها  شروع کرد زیرا پروتئین‌ها گران‌قیمت‌ترین گزینه‌ها در لیست خواروبار هفتگی هستند. بورل معتقد است می‌توان به جای شیر تازه شیرهای مدت‌دار خرید که لیتری یک دلار هستند و از نظر ارزش غذایی مشابه شیر تازه هستند. در مرحله بعد برای یک وعده غذایی در هفته روی تخم‌مرغ‌ها حساب کنید. تخم‌مرغ‌ها به عنوان پروتئینی انعطاف‌پذیر برای تمامی وعده‌ها قابل استفاده‌اند.

برای پوشش دادن بخش گوشت، برای چند وعده از کنسرو ماهی که هر قوطی آن یک دلار است استفاده کنید. برای صرف گوشت چرخ شده بهتر است گوشت مرغ یا خوک چرخ شده بخرید زیرا برای چند وعده قابل استفاده خواهند بود. اگر به دنبال گوشت قرمز بدون چربی یا غذایی با گوشت ماهی هستید، از ماهی منجمد استفاده کنید.

میوه و سبزیجات

به گفته بورل، درحال حاضر به دلیل تغییر فصل و آغاز خشکسالی، خرید میوه و سبزیجات کار بسیار دشواری است. بهتر است از میوه‌های تازه فصل مثل پرتقال، سیب و گلابی شروع کنید. حجم زیادی میوه بخرید تا هزینه آن کمتر شود و اگر وقت کافی دارید، به بازار میوه‌فروشان سری بزنید تا میوه ارزان‌تری به دست آورید. عاشقان خانواده توت‌ها، برای پس‌انداز بیشتر از توت‌های منجمد استفاده کنند، یک بسته نسبتا بزرگ از آنها تنها ۴ دلار است.

سبزیجاتی مانند هویج و سیب‌زمینی را نیز می‌توانید در حجم زیاد با قیمتی کمتر خریداری کنید. برای خرید سبزیجات گرانقیمت‌تر مانند انواع برگ‌ها نیز بهتر است از سبزیجات منجمد بسته‌بندی شده که قیمت یک بسته آنها ۲ دلار است استفاده کنید. از چند بسته از این سبزیجات می‌توانید در چند وعده غذایی در هفته استفاده کنید.

کربوهیدرات‌ها

خرید عمده هچنان کلید طلایی پس‌انداز است. بورل مقداری سیب‌زمینی، چند قوطی عدس و چند بسته جو با قیمت کمتر از یک دلار و کمی نان مرغوب برای ساندویچ‌ و تست کردن را پیشنهاد می‌دهد.

دستورالعمل سریع وعده‌های غذایی

صبحانه

*تخم‌مرغ یا پنیر و نان تست

*اسموتی توت‌ها یا میوه‌ها

ناهار

*ساندویچ ماهی تن، تخم‌مرغ یا مرغ

*سوپ ته‌مانده غذاها

*خوراک ته‌مانده گوشت و سبزیجات

شام

*فریتاتا

*سیب‌زمینی شکم‌پر

*میت‌لوف یا گوشت چرخ‌شده و سبزیجات

*ماهی و سبزیجات

*مرغ و سبزیجات

میان وعده

*میوه، پنیر، شیر

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • AmirSimon

    تاریخ : ۲۷ - خرداد - ۱۳۹۹

    درود بر شما
    در مورد این مطلب باید بگم دست کم اینجا و داروین قیمت شیرهای مدت دار کلز و وولی ۱٫۲۵ دلار هست و شیر تازه لیتری ۱٫۲۰… نمیدونم خانم بورل چه زمانی مطلب رو نگاشتن و اینکه شاید من خیلی اگاه نیستم ولی سبزیجات گرانقیمت تر و برگهایی که میشه بصورت منجمد خرید دقیقا کدام سبزیجات هستن؟ اسفناج و کرفس و کاهوی؟ کنجکاوی من بخاطر اینکه خرید هوشمندانه گذشته از صرفه اقتصادی برای من یه سرگرمیه.
    سپاسگزارم


    پاسخ

ارسال دیدگاه