وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » دعوت رسمی از بایدن و کامالا هریس برای سفر به استرالیا با بیمه تمساح رایگان

تاریخ انتشار : 1399/11/05 - 6:19

دعوت رسمی از بایدن و کامالا هریس برای سفر به استرالیا با بیمه تمساح رایگان

صدای استرالیا-  جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا و کامالا هریس، معاون اول او، به استرالیا دعوت شدند و برای آنها بیمه رایگان تمساح نیز در نظر گرفته شد.


صدای استرالیا-  جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا و کامالا هریس، معاون اول او، به استرالیا دعوت شدند و برای آنها بیمه رایگان تمساح نیز در نظر گرفته شد.

مایکل گانر، وزیر ارشد قلمرو شمالی، اولین مسوول استرالیایی است که در نخستین روز از ریاست جمهوری جو بایدن، او، همسرش، جیل بایدن و کامالا هریس را به استرالیا دعوت کرده است.

وی در نامه‌‌ای نوشت: هر رییس جمهوری که از قلمرو شمالی بازدید کند، یک بیمه کروکودیل رایگان نیز دریافت خواهد کرد.

گانر با اشاره به برگزاری تمرین چرخشی سالانه مشترک نیروهای نظامی دو کشوراسترالیا و آمریکا در داروین، بر نقش استراتژیک قلمرو شمالی در روابط استرالیا و آمریکا و همچنین امنیت منطقه آسیا-اقیانوسیه تاکید کرد.

وی همچنین قول داد که اهالی قلمرو شمالی، اوقات بسیار خوشی برای بایدن و هریس رقم خواهند زد.

دعوت وزیر ارشد قلمرو شمالی، البته چندان هم بی قید و شرط نیست؛ زیرا این سه میهمان و همراهان‌شان، در صورت پذیرش دعوت، باید در بدو ورود به قرنطینه بروند، هرچند که در قلمرو شمالی هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد.

گانر نوشت: مشخصا بهتر است که صبر کنیم تا شرایط کووید بهتر شود؛ زیرا قانون قانون است و امنیت قلمرو برای ما اولویت دارد.

وی افزود: هر مسافر خارجی که وارد قلمرو شود، باید به قرنطینه برود، حتی اگر رهبر یک کشور باشد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا نیز تبریک خود را خطاب به بایدن توییت کرده ولی دعوت از وی و کامالا هریس را به صورت عمومی منتشر نکرده است.

اما «بیمه تمساح» شوخی نیست و در قلمرو شمالی واقعیت دارد. اداره بیمه این قلمرو، بیمه‌ای به مبلغ ده دلار ارایه می‌دهد که در صورت حمله کروکودیل تا ۵۰ هزار دلار به سانحه دیده پرداخت می‌شود و به طور معمول، برخی موارد را نیز شامل نمی‌شود.

برای مثال، اگر بایدن یا هریس برای نشان دادن جرات یا شرط بندی به تمساح‌ها نزدیک و مورد حمله واقع شوند، بیمه به آنها پرداختی نخواهد داشت. همچنین حوادث خارج از قلمرو شمالی یا سوانحی که در فاصله بیش از سه کیلومتر از ساحل باشد، مشمول پوشش این بیمه نمی‌شود.

در سند مقررات استفاده از این بیمه به طور شفاف ذکر شده که فقط مواردی مورد پذیرش است که حمله از سوی دسته خزندگان، تمساح‌سانان، گاندوها، تمساح آب شور یا تمساح آب شیرین استرالیایی انجام شده باشد. بنابراین رییس جمهور ایالات متحده نیازمند بیمه دیگری برای حمله کوسه، گزش مار تایپان، مار قهوه‌ای یا افعی، عنکبوت پشت قرمز یا عروس دریایی جعبه‌ای خواهد بود.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه