وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » مخالفت مخترع وب با قانون پیشنهادی استرالیا؛ ناقص اصول اولیه اینترنت است

تاریخ انتشار : 1399/11/05 - 6:24

مخالفت مخترع وب با قانون پیشنهادی استرالیا؛ ناقص اصول اولیه اینترنت است

صدای استرالی ا- تیم برنرز لی، مخترع وب، معتقد است که برنامه استرالیا برای الزام پلتفرم‌های دیجیتال به پرداخت هزینه بابت بازنشر محتواهای خبری، غیرعملیاتی و ناقض اصول اولیه اینترنت است.


صدای استرالیا- تیم برنرز لی، مخترع وب، معتقد است که برنامه استرالیا برای الزام پلتفرم‌های دیجیتال به پرداخت هزینه بابت بازنشر محتواهای خبری، غیرعملیاتی و ناقض اصول اولیه اینترنت است.

دولت کانبرا، در حال بررسی قانونی پیشنهادی است که بر اساس آن، پلتفرم‌های دیجیتال مانند گوگل و فیس‌بوک، ملزم به توافق با سازمان‌های خبری استرالیا بر سر هزینه بازنشر محتوای آنها می‌شوند.

این پیشنهاد که در صورت تصویب، نخستین قانون در نوع خود است، با واکنش شرکت‌های بزرگ اینترنتی هم مواجه شده است. فیس‌بوک تهدید کرده که بازنشر مقالات را در بخش News feed خود برای استرالیایی‌ها غیرفعال می‌کند و گوگل نیز گفته است که در حال آزمایش حذف اخبار محلی استرالیا در نتایج موتور جست‌وجوی خود است.

در همین حال، تیم‌ برنرز-لی، محقق کامپیوتری که در سال ۱۹۸۹ وب را اختراع کرد، گفته است که او درباره طرحی که در مجلس سنای استرالیا در حال بررسی است، نگران است، زیرا الزام پرداخت پول برای پیوند دادن به محتوای آنلاین، مخالف اصول بنیادین اینترنت است.

وی گفت: توانایی لینک دادن آزادانه، بدون محدودیت در محتوای سایت پیوند داده شده و بدون هزینه اجباری، اصول بنیادین فعالیت وب، عوامل شکوفایی آن تا امروز و ضامن تداوم رشد آن در دهه‌های آینده است.

برنرز-لی در پاسخ به استعلام سنای استرالیا به تاریخ ۱۸ ژانویه، گفته است که او از اینکه ناشران محتوا به صورت عادلانه از محتوای خود منتفع شوند، حمایت می‌کند؛ اما ایجاد محدودیت در استفاده از لینک‌های فرامتنی (هایپرتکست) راه درستی برای رسیدن به این هدف نیست.

وی افزوده است: اگر این روش در کشورهای دیگر نیز دنبال شود، می‌تواند به عدم کارایی وب در جهان بینجامد. بنابراین، با احترام از کمیته محترم می‌خواهم که این مکانیسم را از قانون پیشنهادی حذف کنند.

منبع: خبرگزاری فرانسه

بیشتر بخوانید:

اعتراض آمریکا به پیش‌نویس قوانین جدید رسانه استرالیا

در واکنش به تهدید گوگل؛ موریسون: استرالیایی‌ها در برابر تهدیدها جا نمی‌زنند


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه