وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » امتیاز منفی دو برابر، در انتظار رانندگان متخلف در تعطیلات بلند آخر هفته

تاریخ انتشار : 1399/11/04 - 5:27

امتیاز منفی دو برابر، در انتظار رانندگان متخلف در تعطیلات بلند آخر هفته

بررسی این مقررات در ایالت‌ها و قلمروهای مختلف صدای استرالیا– هم‌زمان با شروع تطیلات بلند آخر هفته، امتیازهای منفی رانندگی […]

امتیاز منفی دو برابر، در انتظار رانندگان متخلف در تعطیلات بلند آخر هفته

بررسی این مقررات در ایالت‌ها و قلمروهای مختلف

صدای استرالیا– هم‌زمان با شروع تطیلات بلند آخر هفته، امتیازهای منفی رانندگی در برخی ایالت‌ها دو برابر می‌شود.

رانندگان بی احتیاط در اکثر مناطق کشور، از جمعه تا نیمه‌شب سه‌شنبه در معرض مجازات‌های سنگین‌تری خواهند بود. هرچند که برخی از ایالت‌ها و قلمروها، مجازات‌های دو برابر را به اجرا نمی‌گذارند.

در ادامه مقررات جاده‌ای ایالت‌ها و قلمروهای مختلف را در این ایام بررسی می‌کنیم.

نیوساوت ولز

از جمعه شب تا نیمه شب سه شنبه، خلاف‌های رانندگی مشمول امتیاز منفی دو برابر می‌شود.

پلیس، رانندگانی که قانون شکنی کنند و با سرعت غیرمجاز برانند را مجازات می‌کند؛ بنابراین به رانندگان هشدار داده شده که بیش از پیش مراقب رانندگی خود باشند.

پلیس نیوساوت‌ولز اعلام کرده که پلیس بزرگراه با تمامی امکاناتش آماده است که رانندگانی را که بد می‌رانند یا به مقررات بی‌توجهند، مجازات کند.

 

قلمرو پایتختی

اعمال امتیاز منفی دو برابر از جمعه شب شروع شده و تا ۱۲ نیمه شب سه شنبه ادامه خواهد داشت و رانندگانی که سرعت بالا داشته باشند، کمربند ایمنی نبندند یا در حین رانندگی از موبایل استفاده کنند، با مجازات‌های شدیدتری تنبیه خواهند شد.

موتورسوارانی که کلاه ایمنی نداشته باشند نیز با مجازات دوبرابر جریمه می‌شوند.

 

کویینزلند

در این ایالت، امتیاز منفی دو برابر در کل سال اعمال می‌شود و رانندگانی که در ۱۲ ماه، دو تخطی از قانون داشته باشند، در تخلف دوم، مشمول این مجازات می‌شوند.

همچنین کسانی که گواهی‌نامه کویینزلند دارند، اگر در هر جای استرالیا دچار تخلف رانندگی شوند، برای آنها امتیاز منفی دوبرابر در نظر گرفته می‌شود.

این جریمه برای سرعت غیرمجاز، استفاده از موبایل در حین رانندگی، نبستن کمربند یا نداشتن کلاه ایمنی برای موتورسواران اعمال می‌شود.

 

استرالیای غربی

پلیس استرالیای غربی در ایام تعطیلات روز ملی استرالیا، مجازات امتیار منفی دو برابر را اعمال نمی‌کند؛ اما در سایر تعطیلات از جمله کریسمس، این مقررات اجرا می‌شود.

بنابراین، روز کارگر (۲۶ فوریه) اولین زمانی خواهد بود که مقررات امتیاز منفی دو برابر در این ایالت اجرا می‌شود و تا اول مارس نیز برقرار خواهد بود.

 

ویکتوریا، استرالیای جنوبی، قلمرو شمالی و تاسمانی

در این ایالت‌ها، مقررات امتیاز منفی دو برابر اجرا نمی‌شود و هر راننده‌ای که قانون شکنی کند، مشمول مجازات‌های معمول در ایالت خود خواهد شد.

رانندگان این ایالات البته اگر به خارج از ایالت خود سفر کرده باشند، باید توجه کنند که در هر محلی که مرتکب تخلف ‌شوند، مجازاتی برابر مقررات همان منطقه یا ایالت در انتظار آنها خواهد بود.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه