وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » دستورالعمل منع تردد شبانه در ویکتوریا؛ قانونی یا غیرقانونی

تاریخ انتشار : 1399/06/27 - 7:52

دستورالعمل منع تردد شبانه در ویکتوریا؛ قانونی یا غیرقانونی

صدای استرالیا – یک رستوران‌دار در ایالت ویکتوریا دستورالعمل منع تردد شبانه در این ایالت را بسیار سختگیرانه و غیرقانونی دانسته و موضوع را به دادگاه عالی ایالت ویکتوریا کشانده است.


صدای استرالیا – یک رستوران‌دار در ایالت ویکتوریا دستورالعمل منع تردد شبانه در این ایالت را بسیار سختگیرانه و غیرقانونی دانسته و موضوع را به دادگاه عالی ایالت ویکتوریا کشانده است.

میشل لویلو که در منطقه مورنینگتون پنینسولا در جنوب شرقی ملبورن مالک یک رستوران است، می‌گوید این دستورالعمل مغایر با اعلامیه جهانی حقوق بشر است و حق آزادی و امنیت او را نقض کرده است.

وکلای میشل دادخواست او را روز سه‌شنبه در دادگاه عالی ویکتوریا ثبت کردند.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که دولت ایالت ویکتوریا طی روزهای گذشته به دلیل اعمال دستورالعمل منعع تردد شبانه تحت فشارهای زیادی قرار گرفته است و از جمله گرگ هانت، وزیر بهداشت فدرال به اسکای‌نیوز گفت که از شنیدن اخبار مربوط به منع تردد شبانه شگفت‌زده شده است.

وی در این‌خصوص گفت: دولت فدرال مایل است اطمینان حاصل کند که باتوجه به خسارات اقتصادی واردشده، محدودیت‌های ایالت نباید بیش‌از حد لازم طولانی شود. اگر تصمیم درباره منع تردد شبانه برپایه توصیه‌های بهداشتی اتخاد نشده است ایالت ویکتوریا باید این ممنوعیت‌ها را بردارد و اگر هیچ مبنای پزشکی برای این تصمیم وجود ندارد بدیهی است که این تصمیم‌گیری کاملاً در حیطه اختیارات دولت ویکتوریا است و ما مقامات ایالتی را تشویق می‌کنیم که در روزهای آینده این مسئله را بررسی کنند.

در پاسخ به این انتقادها دنیل اندروز، نخست‌وزیر ویکتوریا ضمن اشاره به این نکته که هرچند اجرای قانون منع تردد شبانه از نظر منافع بهداشت عمومی مخالفتی ندارد، تایید کرد که هدف از وضع ضوابط منع آمدوشد، ایجاد سهولت در عملکرد پلیس برای کنترل بیشتر اعمال محدودیت‌ها بوده است.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه