وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » درخواست برای تحریم محصولات دو شرکت تایلندی؛ آنها میمون‌ها را استثمار می‌کنند

تاریخ انتشار : 1399/11/17 - 5:28

درخواست برای تحریم محصولات دو شرکت تایلندی؛ آنها میمون‌ها را استثمار می‌کنند

صدای استرالیا- از مردم خواسته شده که خرید انواع خاصی از محصولات نارگیلی را که در فروشگاه‌های کلز و وولورث فروخته می‌شود، تحریم کنند؛ زیرا در مزارع استحصال این محصولات، از میمون‌ها به عنوان کارگر استفاده می‌شود.


صدای استرالیا- از مردم خواسته شده که خرید انواع خاصی از محصولات نارگیلی را که در فروشگاه‌های کلز و وولورث فروخته می‌شود، تحریم کنند؛ زیرا در مزارع استحصال این محصولات، از میمون‌ها به عنوان کارگر استفاده می‌شود.

بنیاد مردمی رعایت اخلاق در برابر جانوران (PETA) مدعی است که مزارع تامین محصولات دو شرکت تایلندی Chaokoh و PCC برای چیدن نارگیل از میمون‌ها به عنوان کارگر سوءاستفاده می‌کنند.

PETA با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: وقتی میمون‌ها مشغول چیدن نارگیل نباشند، وادار می‌شوند که در برنامه‌های نمایشی مشابه سیرک، توریست‌ها را سرگرم کنند. این حیوانات مظلوم را با زنجیر به درخت می‌بندند یا درون قفس‌های تنگی می‌اندازند که تقریبا اندازه بدن خود آنهاست.

همچنین یکی از کشاورزان تایید کرده  که وقتی میمون‌ها وحشتزده می‌شوند و می‌خواهند از  خود دفاع کنند، مربیان گاهی دندان آنها را می‌کشند.

PETA اعلام کرده که از ۸ مزرعه که در آنها، میمون‌ها را به چیدن نارگیل وادار می‌کنند، بازدید کرده که برخی از این مزارع، متعلق به شرکت Chaokoh، تولید کننده شیر نارگیل بوده. PETA از چند مرکز آموزش میمون و مسابقات نارگیل چینی هم بازدید کرده که در تمامی مراکز و مزارع بازدید شده، این حیوانات حساس را آزار می‌دهند و از آنها سوءاستفاده می‌کنند.

اوضاع باید تغییر کند

امیلی رایس، سخنگوی PETA گفت: اگر مصرف‌کنندگان بتوانند از خرید محصولات تایلندی، به ویژه محصولات  با برچسب Chaokoh و PCC که در استرالیا به فروش می‌رسد، خودداری کنند؛ پیام قاطعی به این شرکت‌ها خواهد رسید که اوضاع باید تغییر کند.

در ماه ژوییه گذشته، شرکت Chaokoh اتهامات را رد کرده و اعلام کرد که که از میمون‌ها به عنوان کارگر استفاده نمی‌کند.

وولورث از ژل نارگیل Chaokoh در شربت‌ها و کنسرو ذرت شیرین استفاده می‌کند. کولز نیز بطری‌های آب نارگیل طبیعی این شرکت را می‌فروشد.

سخنگوی کولز در واکنش به این گزارش، گفته است که این شرکت، هیچ محصول از مزارعی که از میمون به عنوان نیروی کار بهره‌کشی می‌شود، نمی‌فروشد.

سخنگوی وولورث نیز گفت که استانداردهای رفاهی حیوانات برای مشتریان، تامین کنندگان و کسب‌وکار ما جزو اصول اساسی است و ما با هر گونه گزارش و ادعای بدرفتاری با حیوانات را جدی می‌گیریم.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه