وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » بازگشایی مرزها پس از واکسیناسیون؛ فعلا منتظرش نباشید

تاریخ انتشار : 1399/11/17 - 3:29

بازگشایی مرزها پس از واکسیناسیون؛ فعلا منتظرش نباشید

صدای استرالیا– اسکات موریسون شرایط بازگشایی مرزهای استرالیا و از سرگیری سفرهای بین‌المللی را اعلام کرد. نخست وزیر استرالیا گفت […]

بازگشایی مرزها پس از واکسیناسیون؛ فعلا منتظرش نباشید

صدای استرالیا– اسکات موریسون شرایط بازگشایی مرزهای استرالیا و از سرگیری سفرهای بین‌المللی را اعلام کرد.

نخست وزیر استرالیا گفت که بازگشایی مرزها به این بستگی دارد که واکسن کووید-۱۹ تا چه حد در کاهش انتقال ویروس موثر باشد.

اگرچه واکسن‌های کووید-۱۹ هم اکنون در دسترس قرار گرفته و اثربخشی آنها در کاهش ابتلا به ویروس به اثبات رسیده؛ هنوز مشخص نیست که افرادی که واکسن می‌زنند، حتی اگر علایم هم نداشته باشند، همچنان ناقل ویروس خواهند بود یا نه.

موریسون در پاسخ به سوالی در مورد زمان احتمالی بازگشایی مرزها، گفت: نمی‌توانم در این زمینه برآوردی ارایه کنم. به گمان من، آنچه در دوران همه‌گیری مهم است، این است که ما تصمیمات را بر اساس دانسته‌های‌مان می‌گیریم.

پروفسور پل کلی، افسر ارشد پزشکی استرالیا نیز با تایید سخنان موریسون گفت: فکر می‌کنم اگر واکسن کارایی خوبی داشته باشد، از نیمه دوم سال جاری، رفته رفته شاهد بازنگری و کاهش محدودیت‌ها خواهمی بود؛ اما من هم نمی‌خواهم در این زمینه پیش‌بینی ارایه بکنم.

وی پیش‌تر گفته بود که پس از انجام واکسیناسیون، گشایش مرزهای بین‌المللی استرالیا آخرین اتفاقی بود که باید منتظرش باشیم.
وی هشدار داده بود که دوره نرمالی جدیدی که پس از فاز اول واکسیناسیون شروع می‌شود، احتمالا به معنی از سرگیری سفر به بالی، فیجی و اروپا برای اکثر استرالیایی‌ها نخواهد بود.

پروفسور کلی گفت: ما باید در مورد سفر بسیار محتاط باشیم و بارها این را گفته‌ایم.

وی افزود: اولین واکسیناسیون‌ها که ظرف چند هفته آینده انجام می‌شود، همه امور را به حالت نرمال برنمی‌گرداند و متاسفانه، تغییر در وضعیت مرزهای بین‌المللی، یکی از آخرین تغییرات خواهد بود.

کلی همچنین تاکید کرد که حتی پس از شروع واکسیناسیون، برنامه فوری برای صدور مجوز قرنطینه خانگی یا قرنطینه کوتاه‌مدت‌تر برای مسافران وجود نخواهد داشت.

منبع: news.com.au


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه