وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » جزئیات کمک دولت برای خانه اولی‌ها با کمترین سپرده

تاریخ انتشار : 1399/04/10 - 4:41

جزئیات کمک دولت برای خانه اولی‌ها با کمترین سپرده

صدای استرالیا - طرح کمک به خانه اولی‌ها با کمترین سپرده در سال 2019 از طرف دولت استرالیا با هدف کمک و ترغیب خانه اولی‌ها برای خرید خانه اولشان گذاشته شد.


صدای استرالیا – طرح کمک به خانه اولی‌ها با کمترین سپرده در سال ۲۰۱۹ از طرف دولت استرالیا با هدف کمک و ترغیب خانه اولی‌ها برای خرید خانه اولشان گذاشته شد.

به طور معمول خانه اولی‌هایی که کمتر از ۲۰ درصد از سپرده خرید خانه را داشته باشند مجبور به پرداخت بیمه وام خواهند بود. اما طی این طرح واجدین شرایط خرید خانه توانایی خرید با داشتن تنها پنج درصد از سپرده ملک را بدون پرداخت بیمه وام خواهند داشت. این بدین معناست که سازمان ملی مالی و سرمایه‌گذاری دولت استرالیا حاضر به پرداخت تا سقف ۱۵ درصد از ارزش ملک برای واجدین شرایط خواهد بود.

باید توجه داشته باشید که این برنامه برای سال مالی ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بسته شده و برای برنامه سال مالی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بزودی از اول ماه جولای امسال دوباره از سر گرفته خواهد شد. این طرح شامل ده هزار جایگاه است که پنج هزار جایگاه مختص به دو بانک اصلیNAB  و Commonwealth Bank و پنج هزار جایگاه دیگر توسط ۲۵ بانک کوچک عرضه خواهد شد.

تقاضانامه شرکت در این برنامه هم اکنون تنها از طریق این ۲۷ بانک در سراسر استرالیا انجام پذیر خواهد بود.

قبل از هرگونه اقدام باید دقت داشته باشید که آیا تقاضانامه شما قرار است به صورت شخصی داده شود یا با همسرتان. چنانچه بعد از گذاشتن تقاضانامه تصمیم به تعویض نوع تقاضانامه بکنید هیچ راهی به غیر از برداشتن تقاضانامه فعلی و اقدام مجدد وجود ندارد که در این حالت شما ممکن است جایگاه خود را از دست بدهید.

چه کسانی واجد شرایط این طرح هستند؟

آزمون درآمد:

اگر به صورت شخصی می‌خواهید اقدام کنید باید در نظر داشته باشید که درآمد مالیاتی سال قبل شما نباید بالاتر از ۱۲۵ هزار دلار باشد و چنانچه با همسرتان می‌خواهید اقدام کنید این رقم نباید در مجموع از ۲۰۰ هزار دلار بالاتر باشد.

متقاضیان از اول ماه جولای ۲۰۲۰ باید برگه مالیاتی سال مالی ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را همراه داشته باشند.

آزمون نداشتن ملک:

این برنامه فقط برای خانه اولی‌های واقعی گذاشته شده و چنانچه شما در گذشته به شخصه و یا با شخص دیگری اقدام به خرید کرده‌اید شامل این طرح نخواهید شد.

آزمون اقامت:

این طرح فقط شامل کسانی می‌شود که دارای مدرک شهروندی در استرالیا هستند. توجه داشته باشید این طرح برای کسانی که دارنده اقامت دائم هستند اجرایی نخواهد بود.

آزمون سن:

اشخاص بالای ۱۸ سال واجد شرایط این طرح هستند.

آزمون پس انداز:

این طرح فقط برای کسانیست که می‌خواهند از ملک خریداری شده به عنوان سکونت شخصی استفاده کنند نه برای سرمایه‌گذاری.

برای اثبات این مهم شما باید تا شش ماه بعد از خریداری در ملک مورد نظر ساکن شوید و تا زمانی که تضمین این طرح وجود دارد در آن ملک به سکونت ادامه دهید. چنانچه بعد از مدتی تصمیم به جابجایی از آن ملک را داشته باشید باید تمامی هزینه‌های وام و همینطور بیمه وام را بپردازید.

چه املاکی در این طرح مورد قبول هستند؟

در اول فقط املاک مسکونی مورد تایید این طرح هستند، چنانچه نسبت به نوع ملک تردید دارید حتما با بانک مورد نظر صحبت کنید.

ثانیا ارزیابی ملک می‌بایست تا سقف قیمت مورد نظر باشد. در ایالت نیو ساوت ولز این رقم تا ۷۰۰ هزار دلار، در ایالت ویکتوریا تا ۶۰۰ هزار دلار، ایالت کوئینزلند تا سقف ۴۷۵ هزار دلار، در مراکز ایالات وسترن استرالیا، ساوت استرالیا و تاسمانی تا سقف ۴۰۰ هزار دلار و در قلمرو پایتخت استرالیا  تا ۵۰۰ هزار دلار.

برای اطلاعات دقیقتر از سقف قیمت به این وبسایت مراجعه کنید.

نکته بعد اینکه شما باید به عنوان تنها مالک در مدارک وام منزل باشید.

و در آخر، املاک مورد تایید این طرح شامل این موارد هستند: ملک ساخته شده قابل سکونت ، ملک نوساز، ملک نوساز به صورت بسته زمین و خانه و همینطور پیش خرید.

چه نوع وامی برای این طرح مورد قبول است؟

وام مورد قبول باید به عنوان وام اول برای ملک شناخته شود و کل مبلغ دریافتی وام باید خرج خرید ملک گردد. وام شما نباید کمتر از ۸۰ و بیشتر از ۹۵ درصد از ارزش ملک باشد و حداکثر باید درطی مدت زمان ۳۰ سال بازپرداخت شود.

این وام می‌باستی به صورت اصل و بهره پرداخت شود و تنها در حالتی که بخواهید از بخشی از وام برای ساخت ملک استفاده کنید می‌توانید نوع پرداخت را در مدت معلومی به “فقط بهره” تغییر دهید.

در آخر باید یادآور شد که این طرح شامل قوانین مختلفی است که برای شرایط متفاوت گذاشته شده است و برای اطلاعات بیشتر لطفا با بانک‌های مشارکت کننده این طرح و یا با مشاور مالی خود صحبت کنید.

منابع:

وبسایت NHFIC.gov.au

طرح First Home Loan Deposit Scheme (FHLDS)

افشین سیادت خو – کارشناس امور مالی و وام در استرالیا


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه