وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » تکلیف پرتره اسکناس ۵ دلاری به زودی مشخص می‌شود

تاریخ انتشار : 1401/08/12 - 11:26

تکلیف پرتره اسکناس ۵ دلاری به زودی مشخص می‌شود

صدای استرالیا– به نظر می‌رسد که تکلیف تصویری که قرار است روی اسکناس‌های ۵ دلاری استرالیا نقش ببندد، به زودی […]

تکلیف پرتره اسکناس 5 دلاری به زودی مشخص می‌شود

صدای استرالیا– به نظر می‌رسد که تکلیف تصویری که قرار است روی اسکناس‌های ۵ دلاری استرالیا نقش ببندد، به زودی مشخص خواهد شد؛ زیرا به گفته رییس کل بانک مرکزی، گفت‌وگو با دولت در این زمینه آغاز شده است.

با مرگ ملکه، چهره او دیگر روی ۵ دلاری باقی نخواهد ماند؛ اما اینکه آیا چهره شاه چارلز سوم جایگزین تصویر ملکه شود یا یک نماد استرالیایی روی این اسکناس نقش ببندد، هنوز مشخص نیست.

استرالیایی‌ها با امضای طوماری، علاقه خود را به نقش بستن چهره استیو اروین روی اسکناس ۵ دلاری نشان داده‌اند. در عین حال پیشنهادهای دیگری همچون دیوید گولپیلیل، اولیویا نیوتون جان، کتی فریمن و کایلی مینوگ نیز مطرح شده است.

نخستین بار که تصویر یک شاه روی پول استرالیا ضرب شد، به سال ۱۹۲۳ برمی‌گردد که تصویر شاه جرج پنجم روی اسکناس‌های ۱۰ شیلینگی نقش بست.

حالا قرار است سکه‌های جدید در استرالیا با تصویر چارلز سوم ضرب شود، اما آینده اسکناس‌های ۵ دلاری هنوز مشخص نشده است.

فیلیپ لو، رییس کل بانک مرکزی استرالیا، روز دوشنبه در ضیافت شام هیات مدیره این بانک گفت: با توجه به سنت و اهمیت ملی موضوع، بانک در مورد اینکه آیا اسکناس ۵ دلاری جدید با تصویر شاه چارلز سوم باشد یا نه، در حال رایزنی با دولت است و پس از تکمیل این رایزنی‌ها، تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

اندرو لی، دستیار وزیر خزانه داری نیز گفت: چهره ملکه روی اسکناس ۵ دلاری فراتر از اینکه به مقام سلطنت‌اش مربوط باشد، به‌خاطر شخصیت او بود.

البته پس از چاپ اسکناس‌های جدید، ۲۰۰ میلیون اسکناس ۵ دلاری موجود که در گردش هستند، از رده خارج نمی‌شوند. بنابراین اسکناس‌های کنونی، سال‌ها در گردش خواهند ماند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه