وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اجتماعی » موج جدید کووید در راه نیو ساوت ولز است

تاریخ انتشار : 1401/08/13 - 3:11

موج جدید کووید در راه نیو ساوت ولز است

صدای استرالیا - دکتر کری چنت مسوول ارشد بهداشت ایالت نیو ساوت ولز روز پنجشنبه هشدار داد که موج جدیدی از عفونت‌های کووید-۱۹ در این ایالت در راه است و پیش‌بینی می‌شود که انتقال ویروس در هفته‌های آینده افزایش یابد.


صدای استرالیا – دکتر کری چنت مسوول ارشد بهداشت ایالت نیو ساوت ولز روز پنجشنبه هشدار داد که موج جدیدی از عفونت‌های کووید-۱۹ در این ایالت در راه است و پیش‌بینی می‌شود که انتقال ویروس در هفته‌های آینده افزایش یابد.

پروفسور برت ساتون مسوول ارشد بهداشت ایالت ویکتوریا نیز هفته گذشته اعلامیه مشابهی را صادر کرده بود. پیش‌بینی می‌شود زیرواریانت‌های BQ.1 و XBB اُمیکرون به زودی از گونه غالب ویروس کرونا در استرالیا یعنی زیرواریانت BA.5 اُمیکرون پیشی بگیرند.

مسوول ارشد بهداشت ایالت نیو ساوت ولز همچنین بار دیگر بر اهمیت دریافت دوزهای تقویتی واکسن‌های کووید تاکید کرد و از افرادی که در معرض خطر بیماری شدید هستند خواست تا با مشورت با پزشک خود درباره مصرف داروهای ضدویروسی در دسترس برای کاهش شدت عفونت، برنامه‌ریزی کنند.

وی همچنین از مردم خواست در صورت داشتن علائم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا در خانه بمانند و از افرادی که در هنگام بیماری باید خانه را ترک کنند، خواست در فضاهای سرپوشیده یا در وسایل نقلیه عمومی ماسک بزنند. این افراد باید دستکم به مدت هفت روز از حضور در تجمعات بزرگ و اماکن پرخطر مانند بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت از سالمندان یا معلولان خودداری کنند.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه