وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » توصیه کمیسیون بهره‌وری: همه کودکان باید سه روز در هفته از آموزش همگانی بهره‌مند شوند

تاریخ انتشار : 1402/09/05 - 4:00

توصیه کمیسیون بهره‌وری: همه کودکان باید سه روز در هفته از آموزش همگانی بهره‌مند شوند

صدای استرالیا- کمیسیون بهره‌وری استرالیا اعلام کرده که تمامی کودکان زیر 5 سال در استرالیا، صرف‌نظر از شغل و شرایط درآمدی والدین‌شان، باید حداقل سه روز در هفته به مراکز مراقبت از کودکان دسترسی داشته باشند.


صدای استرالیا- کمیسیون بهره‌وری استرالیا اعلام کرده که تمامی کودکان زیر ۵ سال در استرالیا، صرف‌نظر از شغل و شرایط درآمدی والدین‌شان، باید حداقل سه روز در هفته به مراکز مراقبت از کودکان دسترسی داشته باشند.

دولت کارگر در ماه فوریه، مسوولیت بررسی برای طراحی سیستم آموزش اولیه همگانی، با کیفیت، ارزان و در دسترس را که شامل یارانه ۹۰ درصدی برای مراقبت از کودکان باشد، به کمیسیون بهره‌وری محول کرد.

این کمیسیون پنج‌شنبه گذشته نخستین پیش‌نویس گزارش خود را منتشر و در آن تاکید کرده است که دولت باید اطمینان حاصل کند که همه کودکان حداقل سه روز در هفته بدون توجه به شرایط والدین‌شان، به سیستم همگانی مراقبت از کودکان دسترسی داشته باشند.

مارتین استاکی، رییس این کمیسیون گفت: این سیستم تنها زمانی می‌تواند همگانی باشد که هر کودکی را بپذیرد. دولت استرالیا باید بودجه را به نحوی افزایش دهد که همه کودکان صرف‌نظر از توان مالی یا پیشینه فرهنگی در این مراکز پذیرفته شوند.

دبورا برنان، معاون کمیسیون بهره‌وری نیز گفت: حق هر کودک برای برخورداری از حداقل سه روز آموزش و مراقبت اولیه در دوران کودکی نباید به شغل والدین‌اش وابسته باشد.

وی افزود: ارایه حمایت‌های بیشتر برای خانواده‌های کم درآمد، تضمین می‌کند که هزینه‌ها مانع از دسترسی کودکان به آموزش و مراقبت نمی‌شود.

وعده انتخاباتی دولت کارگر مبنی بر افزایش یارانه آموزش و مراقبت اولیه کودکی به ۹۰ درصد برای خانواده‌های با درآمد سالانه کمتر از ۸۰ هزار دلار در جولای ۲۰۲۳ عملیاتی شد. این یارانه، برای خانواده‌هایی که بالاتر از این میزان درآمد دارند، به نسبت میزان درآمد کاهش می‌یابد.

اما کمیسیون بهره‌وری توصیه کرده که این یارانه برای خانوارهایی با درآمد تا ۸۰ هزار دلار، به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

گزارش این کمیسیون حاکی است که کودکان آسیب‌پذیر و نابرخوردار، بیشتر به آموزش‌های دوران کودکی نیاز دارند؛ اما از امکان کمتری برای استفاده از این آموزش‌ها برخوردارند.

همچنین کودکان دارای معلولیت یا دارای پیشینه‌های فرهنگی متفاوت، مانند کودکان بومی و اهالی جزیره تورس، به میزان کافی برای برخورداری از خدمات آموزشی و مراقبتی اولیه همگانی از سوی دولت حمایت نمی‌شوند.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه