وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 17 May 2024
» اخبار » لشکرکشی مورچه‌های آتشین به نیوساوت‌ولز

تاریخ انتشار : 1402/09/05 - 4:05

لشکرکشی مورچه‌های آتشین به نیوساوت‌ولز

صدای استرالیا– آفت مورچه‌های آتشین که بیش از دو دهه به جنوب شرقی کوئینزلند محدود بود، حالا به سمت جنوب […]

لشکرکشی مورچه‌های آتشین به نیوساوت‌ولز

صدای استرالیا– آفت مورچه‌های آتشین که بیش از دو دهه به جنوب شرقی کوئینزلند محدود بود، حالا به سمت جنوب حرکت کرده و از مرز نیوساوت‌ولز رد شده است.

وزارت صنایع مادر نیوساوت‌ولز اعلام کرد که سه لانه مورچه آتشین وارد شده از کوئینزلند را در مورویلومبا، در ۱۳ کیلومتری جنوب مرز با کوئینزلند شناسایی کرده و بررسی‌ها برای کشف لانه‌های احتمالی بیشتر ادامه دارد.

پس از گزارش‌هایی مبنی بر حرکت آرام این مورچه‌ها از کوئینزلند به سمت جنوب، به نظر می‌رسد که سه لانه کشف شده، جنوبی‌ترین منطقه‌ای است که مورچه‌ها به آن رسیده‌اند.

شناسایی این سه لانه، موجب فعال شدن برنامه ملی ریشه‌کنی مورچه‌های قرمز در نیوساوت‌ولز شده است. این برنامه، بخشی از یک طرح ریشه‌کنی ۶۰۰ میلیون دلاری است که از سوی دولت‌های استرالیا به اجرا گذاشته شده و بزرگ‌ترین برنامه در جهان برای ریشه‌کنی این مورچه‌ها محسوب می‌شود.

انجمن کشاورزان نیوساوت‌ولز معتقد است که شکل‌گیری آفت مورچه آتشین در کوئینزلند به دلیل ناکارآمدی دولت صورت گرفته است.

این انجمن در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: ما خواستار این هستیم که مورچه‌های آتشین نه تنها در نیوساوت‌ولز، بلکه در کوئینزلند که منشا این آفت است، ریشه‌کن شود.

وزارت صنایع مادر نیوساوت‌ولز، با پیاده‌سازی دستور اضطراری امنیت‌زیستی در شعاع ۶ کیلومتری مورویلومبا، رهبری کنترل، ردگیری و ارتباطات را به دست گرفته است.

در همین حال، سازمان امنیت زیستی کوئینزلند گفته است که از افسران ورزیده، سگ‌های ردیاب و آزمایش‌های ژنتیک برای شناسایی و نابودی لانه این مورچه‌ها استفاده می‌شود.

این سازمان همچنین با درخواست از مردم برای همکاری در کشف و مقابله با مورچه‌های آتشین، اعلام کرد که طی روزهای آینده جزییات طرح مهار و ریشه‌کنی مورچه‌های آتشین را منتشر خواهد کرد.

به گفته جک گاف، مدیر شورای گونه‌های مهاجم، مورچه‌های آتشین در میان این گونه‌ها از همه بدتر هستند، از خرگوش، روباه و وزغ نیشکر روی هم رفته زیان بیشتری وارد می‌کنند و واقعا روش زندگی استرالیایی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد که اگر جمعیت مورچه‌های آتشین به خارج از مرزهای کوئینزلند گسترش یابد، تمام استرالیا مستعد ابتلا به این آفت خواهد بود.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه