وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » ملبورن در مسیر تاج‌گذاری؛ جمعیت پایتخت‌های استرالیا در ۴۰ سال آینده چقدر خواهد بود

تاریخ انتشار : 1402/09/04 - 4:57

ملبورن در مسیر تاج‌گذاری؛ جمعیت پایتخت‌های استرالیا در ۴۰ سال آینده چقدر خواهد بود

صدای استرالیا- جمعیت استرالیا تا سال 2071 ممکن است به 40 میلیون‌نفر برسد و ملبورن نیز همچنان جلوتر از سیدنی، پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا خواهد بود.


صدای استرالیا- جمعیت استرالیا تا سال ۲۰۷۱ ممکن است به ۴۰ میلیون‌نفر برسد و ملبورن نیز همچنان جلوتر از سیدنی، پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا خواهد بود.

تازه‌ترین برآوردهای منتشر شده از سوی اداره آمار بر مبنای پیش‌فرض‌های مربوط به بارآوری، مرگ و مهاجرت برای کل استرالیا منتشر شده است.

تا پایان ژوئن سال گذشته، ۶۷ درصد از استرالیایی‌ها در پایتخت‌ها زندگی می‌کردند که این آمار تا سال ۲۰۳۲ به ۶۸ درصد افزایش می‌یابد.

جمعیت کشور نیز در سال گذشته ۲۶ میلیون نفر بود که برآورد می‌شود تا سال ۲۰۷۱ بین ۳۴٫۳ میلیون تا ۴۵٫۹ میلیون نفر باشد.

برآورد جمعیت ایالت‌های مختلف در ۴۸ سال بعد به این شرح است:

نیوساوت‌ولز

نیوساوت‌ولز با جمعیت ۸٫۱ میلیون نفری در سال ۲۰۲۲ پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا بوده و هر سال با ۴ دهم تا ۱٫۲ درصد رشد جمعیت روبه‌روست که کمی بالاتر از متوسط نرخ رشد جمعیت کشور است.

بر اساس برآورد اداره آمار، جمعیت نیوساوت‌ولز تا سال ۲۰۲۳ به ۹٫۲ تا ۹٫۶ میلیون و تا سال ۲۰۷۱ به ۱۰٫۸ تا ۱۳٫۸ میلیون نفر خواهد رسید.

جمعیت سیدنی که هم‌اکنون کمی بالاتر از ۵٫۴ میلیون نفر است تا سال ۲۰۶۶ به ۸٫۴ میلیون نفر خواهد رسید؛ اما این رشد برای حفظ عنوان پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا برای این شهر کافی نخواهد بود.

ویکتوریا

جمعیت کنونی ۶٫۶ میلیونی ویکتوریا تا سال ۲۰۷۱ به محدوده ۹٫۳ میلیون تا ۱۳٫۸ میلیون نفر افزایش خواهد یافت. نرخ رشد سالانه جمعیت ویکتوریا با بین ۷ دهم تا ۱٫۵ درصد و بالاتر از نیوساوت‌ولز خواهد بود.

ملبورن که در ده سال آینده جایگاه پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا را به خود اختصاص خواهد داد، در سال ۲۰۶۶ با ۹٫۴ میلیون نفر جمعیت، یک میلیون نفر شلوغ‌تر از سیدنی خواهد بود.

کوئینزلند

جمعیت کوئینزلند هم‌اکنون ۵٫۳ میلیون نفر و نرخ رشد سالانه‌ آن معادل نیم درصد تا ۱٫۲ درصد است که اندکی بالاتر  از میانگین سالانه ملی است. به این ترتیب تا سال ۲۰۷۱ به جمعیتی بین ۶٫۸ میلیون تا ۹٫۸ میلیون خواهد رسید.

برآورد می‌شود که جمعیت بریزبین از ۴۹ درصد جمعیت کل ایالت تا سال ۲۰۳۲ به ۵۰ تا ۵۱ درصد برسد و تعداد ساکنان این شهر تا ۲۰۶۶ به ۴٫۳۴ میلیون نفر خواهد رسید.

استرالیای جنوبی

هم اکنون ۱٫۸ میلیون نفر در استرالیای جنوبی زندگی می‌کنند و نرخ رشد سالانه جمعیت این ایالت بین صفر تا ۸ دهم درصد خواهد بود که پایین‌تر از سایر ایالت‌ها به‌جز تاسمانی است.

برآورد جمعیت استرالیای جنوبی برای سال ۲۰۷۱ چیزی بین جمعیت کنونی تا حداکثر ۲٫۷ میلیون نفر خواهد بود و آدلاید نیز تا سال ۲۰۶۶ از ۱٫۴۵ میلیون نفر حال حاضر به ۲٫۰۵ میلیون نفر جمعیت خواهد رسید.

استرالیای غربی

دامنه رشد جمعیت این ایالت، گسترده‌تر از سایر مناطق است. برآوردهای اداره آمار استرالیا حاکی از نرخ رشد جمعیت یک دهم درصد تا ۱٫۲ درصدی استرالیای غربی است. به این ترتیب، جمعیت این ایالت از ۲٫۷ میلیون نفر در ژوئن ۲۰۲۲ به حدود ۲٫۹ میلیون نفر یا تا ۵٫۱ میلیون نفر در سال ۲۰۷۱ خواهد رسید.

جمعیت پرت در سال ۲۰۶۶ حدود ۳ میلیون نفر خواهد بود ولی سهم این شهر از کل جمعیت ایالت در حد  ۸۰ تا ۸۱ درصد باقی می‌ماند.

تاسمانی

برآورد ارایه شده برای تاسمانی شاید از همه جالب‌تر باشد. زیرا انتظار می‌رود از اکنون تا سال ۲۰۷۱، در اکثر سال‌ها آمار مرگ‌ومیر از تولد در این ایالت بیشتر خواهد بود. این بدان معناست که جمعیت تاسمانی تا آن زمان بین ۶۰۹ هزار و ۹۰۰ نفر تا ۸۴۳ هزار و ۳۰۰ نفر خواهد بود. اما با فرض پایین‌ترین میزان نرخ زاد و ولد در برابر مرگ و میر و مهاجرت، جمعیت تاسمانی می‌تواند به ۴۲۵ هزار نفر کاهش پیدا کند.

هوبارت که کم‌جمعیت‌ترین پایتخت در استرالیاست، از ۲۵۷ هزار نفر کنونی به حدود ۴۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۶۶ خواهد رسید.

قلمرو شمالی و پایتختی

داستان قلمرو شمالی نیز مثل تاسمانی است. این قلمرو که هم اکنون ۲۵۰ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد، رشد سالانه‌ای حداکثر ۱٫۶ درصد و حداقل منفی یک دهم درصد خواهد داشت که به این ترتیب جمعیت ان تا سال ۲۰۷۱ بین ۲۳۴ هزار تا ۵۶۶ هزار و ۲۰۰ نفر برآورد می‌شود. جمعیت داروین نیز تا سال ۲۰۶۶ به ۲۰۱ هزار نفر خواهد رسید.

جمعیت قلمرو پایتختی که هم‌اکنون ۴۵۶ هزار و ۹۰۰ نفر است، تا سال ۲۰۷۱ نرخ رشدی بین نیم تا ۱٫۶ درصدی خواهد داشت و به محدوده ۵۷۸ هزار تا ۹۹۴ هزار و۵۰۰ نفر می‌رسد.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه