وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » تنزل مقام دو تن از اعضای کلیدی دولت استرالیا در پی رسوایی تجاوز جنسی

تاریخ انتشار : 1400/01/10 - 5:56

تنزل مقام دو تن از اعضای کلیدی دولت استرالیا در پی رسوایی تجاوز جنسی

صدای استرالیا– جنجال اتهام تجاوز جنسی علیه یکی از اعضای دولت استرالیا باعث شد که دو تن از وزرای کلیدی […]

تنزل مقام دو تن از اعضای کلیدی دولت استرالیا در پی رسوایی تجاوز جنسی

صدای استرالیا– جنجال اتهام تجاوز جنسی علیه یکی از اعضای دولت استرالیا باعث شد که دو تن از وزرای کلیدی کابینه اسکات موریسون، روز دوشنبه از سمت خود برکنار شوند و در سلسله مراتب اجرایی، تنزل مقام یابند.

بر این اساس اسکات موریسون اعلام کرد که به زودی افراد جدیدی جایگزین لیندا رینولدز، وزیر دفاع و کریستیان پورتر، دادستان کل این کشور و مشاور اصلی دولت در امور حقوقی خواهند شد.

آقای موریسون همچنین از ارتقاء مقام چند زن در دولتش خبر داد و تاکید کرد که تیم جدیدش «بالاترین شمار زنان» را در تاریخ دولت استرالیا دارد.

نخست‌وزیر محافظه‌کار استرالیا طی چند هفته اخیر به شدت تحت فشار پیامدهای اخباری بود که درباره رسوایی تجاوز جنسی هم‌حزبی‌ هایش منتشر شده بود و اعتراضاتی را در سراسر این کشور به همراه داشت.

این رسوایی‌ها بار دیگر موضوع تبعیض‌های جنسی در فرهنگ سیاسی استرالیا را برجسته کرد.

موج این رسوایی‌ها با طرح اتهاماتی علیه یکی از کارمندان پیشین دولت آغاز شد. بریتنی هیجنز ۲۶ ساله که در گذشته مشاور رسانه‌ای دولت استرالیا بود، ماه گذشته اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ میلادی یکی از همکارانش که از مشاوران پیشین لیندا رینولدز بوده، در دفتر پارلمانی خانم رینولدز به او تجاوز کرده است.

لیندا رینولدز در آن زمان وزیر صنایع دفاعی استرالیا بود و سپس از ۲۹ مه ۲۰۱۹ میلادی به سمت وزیر دفاع منصوب شد.

خانم رینولدز به شدت اتهامات وارده به مشاور پیشینش را رد کرد و حتی بریتنی هیجنز را «دورغگو» خواند. با این وجود بعدها از این کار خود ابراز پشیمانی و از بریتنی هیجنز عذرخواهی کرد.

دومین رسوایی در اوایل ماه مارس روی داد؛ زمانی که کریستیان پورتر، دادستان کل استرالیا متهم شد که ۳۳ سال پیش در ۱۹۸۸ میلادی به یک دختر ۱۶ ساله که با او درس می‌خواند، تجاوز کرده است. این دختر سال گذشته در گذشت و کریستیان پورتر نیز این اتهام را رد کرد.

انتقادات به این دو عضو کابینه باعث شد که هر دو مجبور شوند برای چند هفته کارشان را تعطیل و به مرخصی بروند و نخست‌وزیر استرالیا نیز قول دهد به این موضوعات رسیدگی کند.

اکنون بر اساس تصمیم جدید اسکات موریسون، هر دوی آنها در دولت باقی خواهد ماند اما در مقام پایین‌تری به فعالیت ادامه خواهند داد.

هنوز روشن نیست که آیا این تغییر و تحولات باعث آرام شدن خشم جامعه خواهد شد یا خیر.

پیش از این در اواسط ماه مارس دهها هزار نفر در استرالیا در حمایت از برابری جنسیتی و علیه خشونت و آزار جنسی در این کشور تظاهرات کرده بودند.

منبع: یورونیوز فارسی


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه