وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » واکنش ایالات و نواحی استرالیا به شیوع کرونا در کوئینزلند

تاریخ انتشار : 1400/01/10 - 10:49

واکنش ایالات و نواحی استرالیا به شیوع کرونا در کوئینزلند

صدای استرالیا- در پی اجرای مقررات خانه نشینی در کوئینزلند سایر ایالات و قلمروهای استرالیا نیز محدودیت‌های مرزی خود را […]

واکنش ایالات و نواحی استرالیا به شیوع کرونا در کوئینزلند

صدای استرالیا- در پی اجرای مقررات خانه نشینی در کوئینزلند سایر ایالات و قلمروهای استرالیا نیز محدودیت‌های مرزی خود را با این ایالت درگیر با خوشه جدید کووید-۱۹ افزایش داده‌اند.

مقررات خانه‌نشینی سه روزه از دیروز در کوئینزلند به اجرا درآمده است.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به اقدامات و تصمیمات ایالات و قلمروهای استرالیا در واکنش به وضعیت جاری کوئینزلند.

 

ویکتوریا

ایالت ویکتوریا تمامی منطقه کلانشهر بریزبین را در سیستم مجوز سفر خود، به عنوان «منطقه قرمز» تعیین کرده است.

به این ترتیب از ساعت ۶ عصر دیروز، شهروندان ویکتوریایی که از بریزبین باز می‌گردند، باید درخواست مجوز ورود از منطقه قرمز بدهند و اگر مورد تایید قرار بگیرد، باید مستقیما به خانه بروند و خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه کنند.

کلانشهر بریزبین شامل شهر بریزبین، شهر ایپسویچ، شهر لوگان، منطقه مورتون بی و شهر ردلندز می‌شود.

 

استرالیای غربی

استرالیای غربی، کوئینزلند را به عنوان ایالت دارای «خطر متوسط» دسته بندی کرده و محدودیت‌های مرزی را برای شهروندان این ایالت تشدید کرده است.

بر ای اساس از ساعت ۱۲:۰۱ دقیقه امروز (۳۰ مارس) به وقت محلی، فقط مسافران دارای معافیت معتبر می‌توانند از کوئینزلند به استرالیای غربی سفر کنند.

همچنین هر مسافری که از روز ۲۷ مارس و پس از آن از کوئینزلند وارد استرالیای غربی شده باشد، باید ضمن دادن تست کووید-۱۹، خود را قرنطینه کند.

 

استرالیای جنوبی

محدودیت‌های مرزی گسترده، از ساعت ۴ عصر امروز به وقت محلی در استرالیای جنوبی به اجرا در می‌آید و تمامی کسنای که پیش از این زمان، از کوئینزلند به این ایالت وارد شوند، باید در زمان ورود تست کرونا بدهند و تا زمان اعلام نتیجه منفی تست، خود را ایزوله کنند. این مسافران باید برای احتیاط بیشتر، در روزهای پنجم و دوازدهم نیز مجددا تست کرونا بدهند.

همچنین تمامی مسافرانی که از ۲۰ مارس به بعد از کلانشهر بریزبین به این ایالت وارده شده‌اند، به اماکنی با بیش از یک هزار نفر جمعیت، اجازه ورود ندارند. این ممنوعیت شامل مسابقات AFL نیز می‌شود.

 

تاسمانی

دولت تاسمانی، ۵ منطقه دولت محلی کوئینزلند را دارای «خطر بالا» اعلام کرده است.

بنابراین تمامی مسافران ورودی از بریزبین، لوگان، مورتون بی، ایپسویچ و ردلندز، بدون قرنطینه دو‌هفته‌ای اجازه ورود به تاسمانی ندارند.

 

نیوساوت ولز

گلادیس برجیکلیان، نخست وزیر نیوساوت ولز اعلام کرده که این ایالت، مرزهای خود را در تعطیلات عید پاک به روی کوئینزلند نمی‌بندد؛ اما به مردم توصیه کرد که در مورد برنامه‌های سفر خود به کوئینزلند و کلانشهر بریزبین تجدید نظر کنند و در طول تعطیلات در نیوساوت ولز بمانند.

از سوی دیگر، پس از سفر دو شهروند کوئینزلندی مبتلا به سویه انگلیسی کرونا به دو مکان پر طرفدار در خلیج بایرون بی، هشدار ویروس کرونا برای این اماکن صادر شده است.

مقامات بهداشتی نیوساوت ولز با بیش از ۱۴۰۰ فردی که در روز ۲۶ مارس به بیچ هتل یا در ۲۸ مارس به The Farm رفته‌اند، تماس گرفته‌‌اند.

دکتر کری چنت، افسر ارشد بهداشت ایالت گفته که است که تمامی افراد مذکور، باید به سرعت تست بدهند و صرف‌نظر از نتیجه تست، به مدت دو هفته خود را ایزوله کنند.

یک پرستار اهل بریزبین از بیمارستان رویال الکساندرا و خواهرش، که هر دو مبتلا به ویروس بوده‌اند، از ۲۶ تا ۲۸ مارس به بایرون بی سفر کرده‌اند.

 

قلمرو پایتختی

دولت قلمرو پایتختی برای کلانشهر بریزبین هشدار سفر صادر کرده است.

بر این اساس، تمامی کسانی که از ۱۱ مارس ۲۰۲۱ به این سو، به شهر بریزبین و منطقه مورتون بی سفر کرده‌اند، باید تست بدهند و تا زمان دریافت نتیجه منفی، خود را ایزوله کنند.

 

قلمرو شمالی

دولت قلمرو شمالی، مناطق ایپسویچ، لوگان، ردلندز، مورتون، بریزبین و توومبا را از ساعت ۴:۳۰ عصر دیروز به عنوان نقاط داغ کرونا اعلام کرده است.

منبع: ۹نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه