وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » تنبیه بدنی کودکان در استرالیا؛ آری یا خیر؟

تاریخ انتشار : 1402/07/04 - 1:00

تنبیه بدنی کودکان در استرالیا؛ آری یا خیر؟

صدای استرالیا - در اکثر ایالت‌ها و مناطق استرالیا، والدین و مراقبان از نظر قانونی مجاز هستند که کودکان را در خانه با نیروی بدنی "معقول" تنبیه کنند، اگرچه تنبیه در مدارس یا سایر محیط‌های آموزشی مجاز نیست.


صدای استرالیا – در اکثر ایالت‌ها و مناطق استرالیا، والدین و مراقبان از نظر قانونی مجاز هستند که کودکان را در خانه با نیروی بدنی “معقول” تنبیه کنند، اگرچه تنبیه در مدارس یا سایر محیط‌های آموزشی مجاز نیست.

مطالعات متعدد نشان می‌دهند که کتک زدن کودکان می‌تواند منجر به طیف گسترده‌ای از پیامدهای منفی شود اما نگرش درباره تنبیه بدنی در بین نسل‌های استرالیایی متفاوت است. در سطح بین‌المللی، ۶۵ کشور ممنوعیت‌هایی را برای کتک زدن کودکان اعمال کرده‌اند و حالا کارشناسان استرالیایی مجددا خواستار اصلاحات قانونی در این زمینه شده‌اند.

در سوئد، نخستین کشوری که کتک زدن کودکان را در سال ۱۹۷۹ غیرقانونی کرد، میزان مقبولیت تنبیه بدنی طی چند دهه به شدت کاهش یافته است به طوری که در سال ۱۹۶۵، ۵۳ درصد از جمعیت سوئد موافق تنبیه بدنی کودکان بودند اما این رقم در سال ۱۹۹۶ به ۱۱ درصد کاهش یافت. در سال ۲۰۰۰ حدود ۸۶ درصد از کودکان سوئدی گزارش کردند که هرگز تنبیه بدنی را تجربه نکرده‌اند.

همچنین در نیوزیلند، نخستین کشور انگلیسی‌زبان که در سال ۲۰۰۷ کتک زدن کودکان را ممنوع کرد، نسبت افرادی که کتک زدن را قابل قبول می‌دانستند از ۵۸ درصد در سال ۲۰۰۸ به ۱۹ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش یافت.

در استرالیا، تفاوت‌های نسلی آشکاری در نگرش نسبت به تنبیه بدنی کودکان وجود دارد. نتیجه مطالعه “بدرفتاری با کودکان در استرالیا” که پروفسور داریل هیگینز مدیر موسسه مطالعات حمایت از کودکان دانشگاه کاتولیک استرالیا، محقق اصلی آن بوده، نشان داده است که ۳۸ درصد از افراد ۶۵ سال به بالا در استرالیا این ایده را تائید می‌کنند که تنبیه بدنی در تربیت کودکان ضروری است. در بین نوجوانان ۱۶ تا ۲۴ سال، تنها ۱۵ درصد این موضوع را ضروری می‌دانستند. با این حال، در میان همین گروه ۱۶ تا ۲۴ سال، ۶۱ درصد گزارش کردند که دستکم چهار مورد تنبیه بدنی را در کودکی تجربه کرده‌اند.

هیگینز گفت: استرالیا با قانونی کردن کتک زدن کودکان به تعهدات خود به عنوان یکی از امضاکنندگان کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل عمل نمی‌کند. ما در حال نقض این کنوانسیون هستیم و سازمان ملل نیز به این نقض اشاره کرده است.

هیگینز و سوفی هاویگهورست استاد روانپزشکی در دانشگاه ملبورن مجددا فشارهایی را به دولت برای اصلاح قانون کتک زدن کودکان در استرالیا وارد کرده‌اند. البته درخواست برای غیرقانونی کردن تنبیه بدنی کودکان در استرالیا موضوع جدیدی نیست. در سال ۲۰۱۳ نیز کالج سلطنتی پزشکان استرالیا کمپینی را برای پایان دادن به کتک زدن کودکان راه‌اندازی کرده بود.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه