وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » تلاش برای حذف سرب از آب آشامیدنی استرالیا؛ شیر و اتصالات باید تعویض شود

تاریخ انتشار : 1400/02/07 - 6:35

تلاش برای حذف سرب از آب آشامیدنی استرالیا؛ شیر و اتصالات باید تعویض شود

صدای استرالیا- مقامات صنعت ساختمان، در تلاش برای حذف منبع خطرناک سرب در آب آشامیدنی، توصیه کرده‌اند که میلیاردها دلار […]

تلاش برای حذف سرب از آب آشامیدنی استرالیا؛ شیر و اتصالات باید تعویض شود

صدای استرالیا- مقامات صنعت ساختمان، در تلاش برای حذف منبع خطرناک سرب در آب آشامیدنی، توصیه کرده‌اند که میلیاردها دلار لوله و شیر آب باید تعویض شود.

در حالی که آب آشامیدنی در استرالیا، در کل سلامت است، اما این نگرانی وجود دارد که از اتصالات برنجی قدیمی، سرب سمی وارد آب شود.

هیات قانون‌گذاری ساختمان استرالیا، به زودی، نسخه پیش‌نویسی جدیدی از مقررات ملی ساختمان را منتشر خواهد کرد که یکی از تغییرات مهم آن، میزان مجاز سرب در اتصالات است. بر اساس پیش‌نویس جدید میزان سرب مجاز از ۶ درصد به ۲۵ صدم درصد کاهش یافته و به حد استاندارد کشورهایی مانند کانادا و ایالات متحده آمریکا رسیده است.

پروفسور مارک تیلور، محقق محیط زیست دانشگاه مک‌کواری، سال‌هاست که درخصوص لزوم این تغییر صحبت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تقریبا تمامی آب آشامیدنی در استرالیا، ایمن و سالم است، افزود: اما در برخی موارد محدود در ارتباط با شیرهای خاص و در مناطق خاص، میزان سرب در آب بیش از حد مجاز بوده است.

از سوی دیگر، تحقیقی که از سوی این دانشگاه انجام و در سال ۲۰۱۶ از سوی ۹News منتشر شد، نشان می‌دهد که در بیش از نیمی از نمونه‌هایی که از آب لوله کشی خانوارهای نیوساوت ولز گرفته شده، سرب وجود داشته و در یک دوازدهم از موارد، میزان سرب از حد مجاز بیشتر بوده است.

عامل اصلی این مساله شیر و اتصالات آب لوله‌کشی عنوان می‌شود.

بر اساس پیش‌نویس مقررات جدید، پیشنهاد شده که تمامی شیرها، آب پخش‌کن و میکسرهای حاوی سطح بالای سرب در یک دوره سه ساله از رده خارج و با نمونه‌های کم سرب، جایگزین شوند.

اما نمونه‌های کم سرب، قیمت بالاتری دارند و در یک دوره ده‌ساله، ۲٫۱ میلیارد دلار هزینه به خانوارهای استرالیایی تحمیل می‌کنند.

البته به گفته محققان، تاثیرات سلامتی ناشی از قرار گرفتن در معرض سرب، در همین دوره ده ساله می‌تواند به بیش از ۵ میلیارد دلار برسد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه