وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » تصادف مرگبار شناگر ایرانی ساکن استرالیا/کمک ۱۵۷ هزار دلاری مردم

تاریخ انتشار : 1396/11/10 - 3:31

تصادف مرگبار شناگر ایرانی ساکن استرالیا/کمک ۱۵۷ هزار دلاری مردم

صدای استرالیا – حمیدرضا مبرز، شناگر المپیکی ایران که چندسالی است در استرالیا ساکن شده است در اثر یک سانحه رانندگی مرگبار همسر خود را از دست داده و در حال حاضر خودش و پسر پنج ساله‌اش در بیمارستان بستری هستند.

حمیدرضا مبرز

صدای استرالیا – حمیدرضا مبرز ، شناگر المپیکی ایران که چندسالی است در استرالیا ساکن شده است در اثر یک سانحه رانندگی مرگبار همسر خود را از دست داده و در حال حاضر خودش و پسر پنج ساله‌اش در بیمارستان بستری هستند.

در صفحه‌ای که برای جمع آوری کمک به حمیدرضا و پسر خردسالش ایجاد شده، نوشته شده است: “حمید بسیاری از فرزندان ما را آموزش داده است تا قوی باشند، هم در آب و هم بیرون آب. بیایید جمع شویم و هرآنچه از دستمان برمیاید را برای کمک به بهبودی او و الی کوچولو انجام دهیم.”

مجموع کمک‌های جمع آوری شده توسط این صفحه تا لحظه تهیه این خبر ۱۵۷ هزار و ۳۹۶ دلار بود و در صورت تمایل می‌توانید برای کمک به حمید و خانواده‌اش به این صفحه مراجعه کنید.

این سانحه رانندگی در ساعت ۳:۵۰ بعدازظهر پنجشنبه ۱۱ ژانویه در مسیر ماترن پورتر درایو در منطقه میلتون در ایالت نیو ساوت ولز رخ داده و در جریان آن یک خودروی ولوو با رانندگی یک مرد ۳۹ ساله از روبرو به خودروی سوبارو فورستر حمیدرضا مبرز که همسر و پسر خردسالش نیز درون آن بودند، برخورد می‌کند.

در این تصادف مرگبار تامارا مبرز، همسر ۳۶ ساله حمیدرضا در محل حادثه فوت می‌کند و حمیدرضا و پسرش به دلیل شدت جراحات وارده به دو بیمارستان مجزا در سیدنی اعزام می‌شوند.

همسر و پسر حمیدرضا مبرز

رسانه‌ها در لحظه مخابره خبر در روز ۱۲ ژانویه حال حمیدرضا و پسرش را وخیم اما باثبات اعلام کرده بودند.

راننده خودروی ولوو که در اثر این تصادف دچار جراحات اندکی شده بود به جرم رانندگی خطرناک منجر به مرگ دستگیر شده و در حال حاضر به قید وثیقه آزاد است. جلسه دادگاه این راننده متخلف قرار است در روز ۲۰ فوریه برگزار شود.

حمیدرضا مبرز که در جریان مسابقات المپیک ۲۰۰۰ سیدنی عضو تیم ملی شنای ایران بود پیش از تصادف به عنوان مربی شنای کالج خصوصی Kincoppal Rose Bay college در سیدنی فعالیت می‌کرد و همسرش نیز در همین کالج مشغول به فعالیت بود.

او در سال ۸۶ رکورد ۱۰۰ متر پروانه ایران را به میزان ۲۸ صدم ثانیه کاهش داد و آن زمان حد نصاب جدیدی را به نام خودش ثبت کرد. هرچند که این رکورد بعدها شکسته شد اما باعث نشد تا مبرز از یاد و خاطره علاقمندان به ورزش شنا برود.

باشگاه شنای ایالت نیوساوت ولز (Swimming NSW) با صدور اطلاعیه‌ای ضمن ابراز تاسف شدید از این حادثه، حمیدرضا را یک مربی بسیار خوب توصیف کرده و با خانواده او و همسرش ابراز همدردی کرده است.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه