وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » ترکیب کابینه استرالیا تغییر می‌کند

تاریخ انتشار : 1396/09/27 - 20:18

ترکیب کابینه استرالیا تغییر می‌کند

صدای استرالیا- نخست‌وزیر استرالیا با امید به حفظ محبوبیت نسبی که اخیراً به دست آورده است، ترکیب کابینه دولت را تغییر می‌دهد.


به گزارش رویترز، «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا قرار است ظرف مدت یک روز، ترکیب کابینه خود را تغییر دهد.

وی این کار را با تکیه بر نتایج انتخاباتی انجام می‌دهد که پایان هفته میلادی گذشته انجام شد و به حزب حاکم راست میانه فرصت بازپس‌گیری اکثریت پارلمانی را داد.

ترکیب کابینه استرالیا تغییر می‌کند

به این ترتیب، «جرج باندی» دادستان کل استرالیا، پارلمان را ترک کرده و به عنوان کمیسر عالی یا سفیر، راهی لندن می‌شود. ترنبول در راستای افزایش قدرت مانور سیاسی خود، چهره‌های جدیدی را هم به کابینه اضافه می‌کند.

گفتنی است با توجه به اینکه ۳ نخست‌وزیر قبلی استرالیا از کار برکنار شدند؛ حتی جزئی‌ترین توفیقات هم برای ترنبول ارزشمند تلقی می‌شود.

فعلا تا ماه مارس ۲۰۱۸، ماندن ترنبول در راس دولت قطعی است اما تحولات بعد از آن، به میزان رضایت از وزرایی بستگی دارد که اغلب به بی‌کفایتی متهم می‌شوند حال‌آنکه مسئله عدم پذیرش دوتابعیتی‌ها در سیستم حکومتی استرالیا هم به چالشی جدی برای این کشور تبدیل شده است.

در سیستم دولتی استرالیا، حزب حاکم می‌تواند در جریان رای‌گیری داخلی، نخست وزیر را با فرد دیگری جایگزین کند. در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز، «تونی ابوت» به دلیل اینکه در جریان ۳۰ نظرسنجی به طور متناوب محبوبیت خود را از دست داد، جایگاه خود را به ترنبول واگذار کرد.

از زمان روی کارآمدن ترنبول، محبوبیت وی در ۲۵ نظرسنجی، سیر نزولی پیموده و اگر این رقم تا ماه مارس به ۳۰ افزایش یابد، احتمال برکناریش مطرح خواهد شد.
منبع: مهر


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه