وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » تاریخ‌سازی در ملبورن؛ جوکوویچ برای هفتمین بار قهرمان اوپن استرالیا شد

تاریخ انتشار : 1397/11/08 - 13:19

تاریخ‌سازی در ملبورن؛ جوکوویچ برای هفتمین بار قهرمان اوپن استرالیا شد

صدای استرالیا - نواک جوکوویچ با یک نمایش مقتدر مقابل رافائل نادال در فینال اوپن استرالیا برای هفتمین بار قهرمان این مسابقات شد. این سومین قهرمانی این تنیس‌باز صرب در گرنداسلم‌ها بود.

تاریخ‌سازی در ملبورن؛ جوکوویچ برای هفتمین بار قهرمان اوپن استرالیا شد

صدای استرالیا – نواک جوکوویچ با یک نمایش مقتدر مقابل رافائل نادال در فینال اوپن استرالیا برای هفتمین بار قهرمان این مسابقات شد. این سومین قهرمانی این تنیس‌باز صرب در گرنداسلم‌ها بود.

مرد شماره یک تنیس جهان در دیداری یک طرفه با نتیجه ۳-۶ و ۲-۶، ۳-۶ مقابل رافائل نادال، مرد شماره دو این رشته پیروز شد. این هفتمین قهرمانی جوکوویچ در ملبورن بود و “نوله” حالا رکوردار قهرمانی در اولین گرنداسلم فصل تنیس است.

جوکوویچ ۳۱ ساله که پنج بار سرویس حریف را شکست (برک کرد)، فقط طی دو ساعت و چهار دقیقه حریف ۳۲ ساله‌اش را شکست داد.

این پنجاه و سومین مسابقه این دو تنیس‌باز بود و جوکوویچ حالا ۲۵-۲۸ از حریف پیش است. پیروزی در فینال ملبورن همچنین سیزدهمین برد تنیس‌باز صرب در ۱۶ مسابقه اخیرش با نادال بود. نادال از سال ۲۰۱۳ نتوانسته جوکوویچ را روی زمین‌های سخت (هارد کورت) شکست دهد.

نادال که تا قبل از فینال عملکردی درخشان داشت در دیدار نهایی فقط سایه‌ای از “جنگجوی” همیشگی بود. او در این مسابقه ۲۸ خطای قابل اجتناب (آنفورسد ارور) داشت.

پس از جوکوویچ، راجر فدرر و روی امرسون با شش قهرمانی پرافتخارترین مردان این مسابقات هستند.

جوکوویچ همچنین با این قهرمانی تبدیل به سومین مرد پرافتخار تاریخ تنیس شد. او با کسب پانزدهمین گرنداسلم از پیت سمپراس سبقت گرفت و حالا در رتبه سوم، پس از راجر فدرر (۲۰ گرنداسلم) و رافائل نادال (۱۷ گرنداسلم) قرار دارد.

از سوی دیگر نادال با شکست مقابل جوکوویچ شانس شکستن یک رکورد تاریخی را از دست داد. قهرمان اوپن استرالیای ۲۰۰۹ با بردن نوله می‌توانست تبدیل به اولین مردی شود که از زمان برگزاری مسابقات به صورت اوپن (۱۹۶۸) توانسته دست‌کم در هر گرند‌اسلم دو بار قهرمان شود.

رافائل نادال به دلیل مصدومیت عضلات شکم نتوانست در تمام مسابقات فصل ۲۰۱۸ حاضر شود. او همچنین مجبور شد که قوزک پایش را هم جراحی کند. نادال پارسال در یک‌چهارم نهایی اوپن استرالیا به دلیل مصدومیت مجبور به کناره‌گیری شد.

او گفت: “پارسال دوران سختی را گذراندم. فقط در نه تورنمنت توانستم بازی کنم و در دو تا از آن‌ها هم مجبور به کناره‌گیری شدم. من تا اوپن آمریکا (شهریور) نتوانستم تنیس حرفه‌ای بازی کنم. با این حال امشب، شب من نبود، هرچند که خوشحالم دوباره به شرایط مسابقه برگشته‌ام. به مبارزه ادامه می‌دهم و سعی می‌کنم در آینده از فرصت‌های استفاده کنم.”

در بخش زنان مسابقات تنیس اوپن استرالیا نیز نائومی اوزاکا از ژاپن قهرمان شد. این تنیس باز ۲۱ ساله، در یک فینال پر افت و خیز، پترا کویتووا از جمهوری چک را با حساب دو بر یک شکست داد. کویتواوای باتجربه، که در اواخر ست دوم توانسته بود ورق بازی را برگرداند، در ست سوم حریف ضربات قدرتمند اوزاکا نشد. این دومین قهرمانی اوزاکا در مسابقات گرنداسلم تنیس محسوب می‌شود. او با این قهرمانی، بیش از چهار میلیون دلار جایزه گرفت.

منبع: بی بی سی


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه