وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024
» اخبار » بومیان استرالیا بدنبال افزایش مکان‌های ممنوعه

تاریخ انتشار : 1398/08/12 - 16:33

بومیان استرالیا بدنبال افزایش مکان‌های ممنوعه

صداس استرالیا- بدنبال اجرای طرح ممنوعیت صعود به اولورو، بومیان استرالیا درپی افزایش تعداد مکان‌های ممنوعه برای گردشگران هستند. بدنبال […]

بومیان استرالیا بدنبال افزایش مکان‌های ممنوعه

صداس استرالیا- بدنبال اجرای طرح ممنوعیت صعود به اولورو، بومیان استرالیا درپی افزایش تعداد مکان‌های ممنوعه برای گردشگران هستند.

بدنبال اجرای طرح ممنوعیت صعود به اولورو، بزرگان بومیان استرالیا خواهان توقف حضور گردشگران در یکی از حیرت انگیزترین کوه‌های این کشور به نام «بیرواه» (Beerwah) هستند. این کوه از رشته کوه‌های گلس هاوس در کوئینزلند است و مردم منطقه جینیبارا (Jinibara) به مدت چند دهه است که در این رابطه با دولت کوئینزلند در کش و قوس هستند.

کن مورفی، از بزرگان منطقه جینیبارا در این رابطه می‌گوید: بیرواه یک مکان مقدس است. آنجا محل روشنایی است. بیرواه یک کوه مادر است و این نکته اساسی است. بیرواه جایی نیست که مردم از آن بالا بروند و فیلم بگیرند.

به نوشته دیلی میل، بیراوه مرتفع‌ترین نقطه در کوه‌های گلس هاوس است که بیش از ۵۵۰ متر ارتفاع دارد.

با وجود فشارها برای ممنوع کردن حضور گردشگران در این مکان، لیان اینوچ، وزیر محیط زیست کوئینزلند می‌گوید: هیچ برنامه‌ای برای تعطیل کردن بیراوه وجود ندارد.

از دیگر مکان‌هایی که بومیان بدنبال اعمال ممنوعیت در خصوص آن هستند می‌توان به مانت وارنینگ (کوه هشدار) در نزدیکی «مورویلومباه» در نیوساوت ولز اشاره کرد. این کوه یک هزار و ۱۵۶ متر ارتفاع دارد و بومیان خواستار ممنوعیت صعود گردشگران در آن هستند و این در حالی است که هر ساله بیش از یکصد هزار گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

بومیان معتقدند که گردشگران زیبایی‌های طبیعی این مکان‌ها را تخریب کرده و بعد از حضور زباله‌های زیادی را بجا می‌گذارند.

مکان دیگری که چنین خواسته‌ای درباره آن وجود دارد سنت ماری پیک، مرتفع‌ترین نقطه ویلپنا پاند در استرالیای جنوبی است.

بومیان برای توجیه خواسته خود می‌گویند: آیا کسی قبول می‌کند که فردی از پل هاربر سیدنی بالا رفته و در مرتفع ترین نقطه آن حاضر شده و عکس بگیرد؟

منبع: دیلی میل


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه