وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » بدهی‌های سنگین در انتظار کاربران سرویس‌های «الان بخر، بعدا پرداخت کن»

تاریخ انتشار : 1400/09/15 - 4:12

بدهی‌های سنگین در انتظار کاربران سرویس‌های «الان بخر، بعدا پرداخت کن»

صدای استرالیا– خدمات «الان بخر، بعدا پرداخت کن» (BNPL) به میلیون‌ها مصرف کننده این امکان را داده که مایحتاج‌شان را […]

بدهی‌های سنگین در انتظار کاربران سرویس‌های «الان بخر، بعدا پرداخت کن»

صدای استرالیا– خدمات «الان بخر، بعدا پرداخت کن» (BNPL) به میلیون‌ها مصرف کننده این امکان را داده که مایحتاج‌شان را بلافاصله تهیه کنند؛ اما یک بررسی جدید نشان می‌دهد که مضرات این روش پرداخت برای بسیاری از کاربران، بیشتر از مزایای آن است.

گزارش نظرسنجی سالانه اخیر سازمان غیر انتفاعی مشاوره مالی استرالیا (FCA) نشان دهنده افزایش شدید تعداد افرادی است که با بدهی ناشی از استفاده از سرویس‌های BNPL مواجه شده‌ و در ۱۲ ماه گذشته خواستار دریافت مشاوره مالی بوده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، ۸۴ درصد مشاوران مالی گفته‌اند که نزدیک به نیم، اغلب یا تمامی مشتریان آنها در زمان نظرسنجی دارای بدهی BNPL بوده‌اند. در حالی که این آمار در سال گذشته فقط ۳۱ درصد بود.

همچنین ۶۱ درصد مشاوران نیز اعلام کرده‌اند که اکثر یا تمامی مشتریان دارای بدهی BNPL، در تامین مخارج و مایحتاج زندگی مانند غذا و اجاره بها، دچار مشکل هستند.

فیونا گاتری، مدیرعامل FCA گقت: مشاوران مالی، با افرادی با چندین بدهی BNPL مواجه هستند و واقعا از این بابت نگراننند که مشتریان‌شان از این خدمات برای تامین مایحتاج مانند غذا، دارو و پرداخت قبض‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: این موضوع بسیار نگران کننده است؛ به ویژه اکنون که ما در آستانه کریسمس هستیم که به طور سنتی دوره هزینه‌کردهای سنگین است.

گاتری گفت: خدمات الان بخر، بعدا پرداخت کن، می‌توانند در ژانویه ماه آینده افراد بسیاری را با مشکل مواجه کند.

شرکت‌هایی مانند افترپی و زیپ‌پی، به مشتریان امکان می‌دهند که هر کالایی را بلافاصله خریداری کنند و مبلغ آن را به صورت قسط‌های دو هفته یک‌بار، بدون بهره، بپردازند. اما کاربرانی که قسط‌شان عقب بیفتد، باید جریمه دیرکرد بپردازند.

گاتری گفت که دولت فدرال باید به منظور محافظت از مصرف‌کنندگان، مقررات محدودکننده‌ای را برای کسب‌وکارهای BNPL وضع کند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه