وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » بددهان‌ها بدانند: مجازات سنگین فحش دادن در استرالیا

تاریخ انتشار : 1400/11/20 - 10:32

بددهان‌ها بدانند: مجازات سنگین فحش دادن در استرالیا

صدای استرالیا– بر اساس قوانین سختگیرانه مزاحمت عمومی، ناسزاگویی در استرالیا، می‌تواند تا ۲۱ هزار و ۷۲۰ دلار جریمه یا […]

بددهان‌ها بدانند: مجازات سنگین فحش دادن در استرالیا

صدای استرالیا– بر اساس قوانین سختگیرانه مزاحمت عمومی، ناسزاگویی در استرالیا، می‌تواند تا ۲۱ هزار و ۷۲۰ دلار جریمه یا ۶ ماه زندان به دنبال داشته باشد.

در خانه هر قدر می‌خواهید می‌توانید بد و بیراه بگویید؛ اما اگر یکی از آن فحش‌هایی ناجور را در پارک‌ها، سواحل، کافه‌ها یا سایر اماکن عمومی ایالات و قلمروهای استرالیا به زبان بیاورید، باید بدانید که مرتکب جرم شده‌اید.

به عنوان مثال، در قانون Summary Offenses Act نیوساوت‌ولز مصوب سال ۱۹۸۸ آمده است که استفاده از الفاظ توهیم آمیز در اماکن عمومی یا نزدیکی مدارس ممنوع است. در صورت ارتکاب، جریمه‌ای تا ۶۶۰ دلار در انتظار افراد متخلف خواهد بود. همچنین در صورت فحش دادن در نزدیکی مدارس، مجرمان ممکن است ملزم به انجام ۱۰۰ ساعت خدمات عمومی نیز بشوند.

در استرالیای جنوبی، حداکثر جریمه برای ناسزاگویی ۱۲۵۰ دلار یا سه ماه زندان به عنوان مجازات در نظر گرفته شده است.

کوئینزلند و ویکتوریا نیز در مورد بد دهانی مقررات سختگیرانه‌ای دارند و فحش دادن را رفتار خشونت‌آمیز دسته بندی می‌کنند. در بدترین حالت، اگر کسی در حال فحش دادن در این کوئینزلند گیر بیفتد، تا ۶ ماه زندان یا جریمه‌ ۳۳۲۵ دلاری در انتظارش خواهد بود.

اما ویکتوریا برای افراد بددهان واقعا جهنم است؛ زیرا ۵ ماه زندان یا ۲۱ هزار و ۷۲۰ دلار جریمه، سزای فحش دادن در مقررات این ایالت است.

در تاسمانی نیز برای به کار بردن الفاظ بی‌ادبانه، سه ماه زندان یا ۵۱۹ دلار جریمه در نظر گرفته شده است.

و اما در قلمروشمالی، کسانی که در محیط‌های عمومی دهان‌شان را به الفاظ بد باز کنند، اگر گیر بیفتند، بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار جریمه خواهند شد.

البته افرادی که با این جرایم مواجه شوند؛ می‌توانند از خود دفاع کنند؛ با این استدلال که استفاده از فحش ضرورت داشته، یا تحت فشار یا برای دفاع از خود مجبور به فحش دادن شده‌اند.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , زندگی در استرالیا
ارسال دیدگاه