وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » لایحه تبعیض مذهبی در مجلس نمایندگان تصویب شد

تاریخ انتشار : 1400/11/21 - 3:34

لایحه تبعیض مذهبی در مجلس نمایندگان تصویب شد

صدای استرالیا- با پشتیبانی حزب کارگر از لایحه تبعیض مذهبی دولت موریسون در مجلس سفلا (مجلس نمایندگان)، این لوایح اولین […]

لایحه تبعیض مذهبی در مجلس نمایندگان تصویب شد

صدای استرالیا- با پشتیبانی حزب کارگر از لایحه تبعیض مذهبی دولت موریسون در مجلس سفلا (مجلس نمایندگان)، این لوایح اولین مانع تبدیل شدن به قانون را پشت سرگذاشتند.

قانون پیشنهادی مذکور به منظور جلوگیری از اعمال تبعیض علیه افراد بر مبنای مذهب آنها ارایه شده است. در عین حال نگرانی‌هایی نیز وجود دارد که این قانون موجب شود که افراد مذهبی، از ارایه فرصت‌های شغلی، آموزش یا خدمت و مراقبت به کارکنان LGBTQI+، دانش‌آموزان و مشتریان خودداری کنند.

قانون پیشنهادی مذکور صبح روز پنج‌شنبه و پس از ماراتون ۱۱ ساعته مباحثه در مجلس نمایندگان، با ۹۰ رای موافق در برای ۶ رای مخالف به تصویب رسید. اما اپوزیسیون و چند نماینده لیبرال موفق شدند که بر خلاف نظر دولت، بندی از این قانون را اصلاح کنند که بر اساس آن، مدارس مذهبی می‌توانستند بر مبنای هویت جنسی و جنسیت تبعیض قایل شوند.

لایحه تبعیض مذهبی حالا به مجلس سنا فرستاده می‌شود و در آنجا حزب کارگر دوباره تلاش خواهد کرد که اصلاحیه‌هایی از جمله ممنوعیت تبعیض و توهین علیه کودکان بر اساس جنسیت و هویت جنسی آنها را در قانون اعمال کند.

اصلاحیه دیگری که حزب کارگر دنبال می‌کند، مربوط به بندی است که بر اساس آن، افرادی که اعتقادات مذهبی خود را ابراز می‌کنند، حتی اگر توهین آمیز تلقی شود نیز از حمایت برخوردار خواهند بود.

دولت با هیچ‌کدام از اصلاحیه‌های پیشنهادی حزب کارگر موافقت نکرده است.

آنتونی آلبانیز گفت: ما از حق افراد برای پیروی بدون تبعیض از مذهب پشتیبانی می‌کنیم؛ اما این حمایت نباید به گونه‌ای باشد که سایر انواع محافظت در برابر تبعیض را نقض کند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه