وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » بحران خودکشی در نائورو و مانوس در پی پیروزی لیبرال‌ها در انتخابات استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/03/05 - 11:51

بحران خودکشی در نائورو و مانوس در پی پیروزی لیبرال‌ها در انتخابات استرالیا

صدای استرالیا - بعد از اعلام پیروزی ائتلاف لیبرال - نشنال در انتخابات استرالیا، در مجموع شش نفر در جزایرمانوس و نائورو اقدام به خودکشی کرده‌اند.

بحران خودکشی در نائورو و مانوس در پی پیروزی لیبرال‌ها در انتخابات استرالیا

صدای استرالیا – بعد از اعلام پیروزی ائتلاف لیبرال – نشنال در انتخابات استرالیا، در مجموع شش نفر در جزایرمانوس و نائورو اقدام به خودکشی کرده‌اند.

پناهجویانی که در جزایر مانوس و نائورو هستند با استفاده از شبکه اجتماعی توئیتر در حال بیان ترس و نگرانی خود از وضعیت آینده به موجب پیروزی حزب لیبرال در انتخابات استرالیا هستند.

در همین رابطه عبدالعزیز محمد، یک پناهجوی سودانی، در توئیتر اعلام کرده که پناهجویان حاضر در نائورو و مانوس امید خود را بطور کامل از دست داده‌اند.

به گفته وی، یک مرد ناامید و بیمار اقدام به آتش زدن خود در مرکز ترانزیت مانوس کرده است.

عبدالعزیز محمد در توئیت دیگری می‌گوید: پناهجویان در مانوس روز خود را با خودکشی آغاز می کنند. این انسان های بیچاره که هم از لحاظ روحی و هم بدنی به مدت طولانی رنج دیده اند آما آنها این افراد را نادیده می گیرند.

به گفته این پناهجوی سودانی، تعداد اقدام به خوکشی در جزایر مانوس و نائورو افزایش یافته و این به نتیجه انتخابات مرتبط است.

بهروز بوچانی یکی دیگر از پناهجویان حاضر در مانوس می‌گوید: پناهجویان اینجا در افسردگی شدید به سر می‌برند.

بوچانی در توئیتر می‌نویسد: من هرگز مردمی اینچنین ندیده بودم. حداقل شش نفر دست به خودکشی زده‌اند و سه نفر هم اکنون در بیمارستان بستری هستند و شرایط آنها وخیم است.

انتخابات فدرال تاثیرمنفی زیادی بر روی پناهجویان در مانوس و نائورو داشته به طوریکه آنها به کلی این امید خود را که دولت طرح نیوزیلند را قبول کند، از دست داده‌اند.

شامیندا کاناپاتی از پناهجوایان حاضر در مانوس نیز می‌گوید: بسیاری از مردم در این جزایر کاملا افسرده هستند. هیچ کس از اتاقش بیرون نمی‌آید. هیچ کس با دیگری حرف نمی‌زند و آنها کاملا منزوی شده‌اند.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه