وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » بازگشت دانشجویان بین‌المللی نسبت به استرالیایی‌ها در اولویت قرار می‌گیرد؟!

تاریخ انتشار : 1399/12/21 - 9:40

بازگشت دانشجویان بین‌المللی نسبت به استرالیایی‌ها در اولویت قرار می‌گیرد؟!

صدای استرالیا- با توجه به پیشنهاد وزیر خزانه‌داری نیوساوت‌ولز برای اعمال تغییراتی در پروازهای بین‌المللی ورودی، استرالیایی‌هایی که در خارج از کشور به سرمی‌برند، ممکن است مجبور شوند مدت طولانی‌تری منتظر بازگشت به کشور بمانند.


صدای استرالیا- با توجه به پیشنهاد وزیر خزانه‌داری نیوساوت‌ولز برای اعمال تغییراتی در پروازهای بین‌المللی ورودی، استرالیایی‌هایی که در خارج از کشور به سرمی‌برند، ممکن است مجبور شوند مدت طولانی‌تری منتظر بازگشت به کشور بمانند.

دومینیک پروتت خواستار آن شده که به منظور تقویت اقتصاد محلی، بازگشت دانشجویان بین‌المللی نسبت به استرالیایی‌ها، در اولویت قرار بگیرد.

آموزش دانشجویان بین‌المللی، چهارمین صنعت بزرگ استرالیاست و به گفته پروتت، این ارزش این صنعت برای نیوساوت ولز حتی از صنعت گردشگری بیشتر است.

وی گفت: ما سیاست پشت اولویت دادن به بازگشت استرالیایی‌ها به وطن را درک می‌کنیم؛ ولی اینجا، بسیاری از مردم خودمان به صادرات آموزش برای تامین خانواده و زندگی‌شان وابسته‌اند.

هم‌اکنون بیش از ۳۹ هزار شهروند استرالیا در خارج، منتظر برگشت به کشور هستند و محدودیت‌های هفتگی برای پروازهای ورودی بین‌المللی، فرایند بازگشت آنها را بسیار کند کرده است.

پروتت گفت: ما معتقدیم  که باید بخشی از سقف مسافران ورودی به دانشجویان بین‌المللی اختصاص یابد. لازم نیست بخش زیادی از صندلی‌ها را به آنها بدهیم، اما در طول زمان می‌توان این تعداد را افزایش داد.

هر  هفته سه هزار شهروند استرالیایی از خارج کشور به نیوساوت ولز برمی‌گردند؛ در حالی که ویکتوریا پروازهای ورودی را لغو کرده و کوئینزلند تنها یک هزار نفر در هفته می‌پذیرد.

دانشجویان خارجی راهی‌ کشورهای دیگر می‌شوند

از  سوی دیگر، دبورا تری، رییس انجمن دانشگاه‌های استرالیا اظهار نگرانی کرد که اگر دانشجویان بین‌المللی نتوانند به استرالیا سفر کنند، راهی کشورهای دیگر می‌شوند.

به گفته وی، اگر برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی اقدام نشود، با اجرای برنامه‌های واکسیناسیون در سطح بین‌الملل، سایر کشورها جذابیت بیشتری برای دانشجویان خواهند یافت.پروتت نیز گفت: اگر همین حالا اقدام نکنیم، این مساله برای دهه‌های آینده روی صادرات آموزش ما تاثیر منفی می‌گذارد.

مسئولیت با دانشگاه‌ها و ایالات است

در عین حال اسکات موریسون، مسئولیت این امر را با خود دانشگاه‌ها و ایالات دانسته و گفت که هر گونه ورود دانشجویان بین‌المللی باید با پروازهایی جدا از سقف پروازی تعیین شده صورت بگیرد.

نخست وزیر با بیان اینکه اولویت دولت فدرال بازگشت استرالیایی‌هاست، گفت: ما از همکاری با بخش دانشجویان بین‌المللی خوشحال خواهیم شد؛ به شرطی که آنها با هزینه خود، قرنطینه‌ها و پروازهای اضافی را ترتیب دهند.

گفتنی است که تعدادی از دانشگاه‌ها، چندین ماه به این منظور برنامه‌ریزی کرده‌اند ولی در مراحل آخر، به دلیل مشکلات هتل‌های قرنطینه، ناکام مانده‌اند. تنها در قلمرو شمالی موفقیتی نسبی در این زمینه حاصل شده و در ماه نوامبر، ۶۳ دانشجو توانستند به داروین پرواز کنند.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه