وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » بازداشت فردی با اتهام ارسال ۱۷ میلیون پیامک کلاهبرداری

تاریخ انتشار : 1402/09/23 - 1:40

بازداشت فردی با اتهام ارسال ۱۷ میلیون پیامک کلاهبرداری

صدای استرالیا - مقام‌های مجری قانون در استرالیا یک مرد را به اتهام ارسال بیش از 17 میلیون پیام کلاهبرداری با جعل هویت مشاغل بزرگ مانند "استرالیا پست" و "لینکت"، بازداشت کردند.


صدای استرالیا – مقام‌های مجری قانون در استرالیا یک مرد را به اتهام ارسال بیش از ۱۷ میلیون پیام کلاهبرداری با جعل هویت مشاغل بزرگ مانند “استرالیا پست” و “لینکت”، بازداشت کردند.

این مرد ۳۹ ساله در حدود ساعت ۶ صبح روز سه شنبه در جنوب غربی سیدنی در پی تحقیقات در مورد باکس‌های سیم کارت که برای ارسال پیامک‌های انبوه با پیوندهای جعلی در سراسر شبکه‌ها در سراسر استرالیا استفاده می‌شود، دستگیر شد.

متونی که به این صورت ارسال می‌شوند معمولا وانمود می‌کنند که از یک موسسه قانونی هستند اما قربانی را برای سود مالی به یک وب سایت جعلی هدایت می‌کنند.

پلیس نیوزاوت‌ولز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ماموران در بازرسی از یک ملک، دو سیم‌باکس فعال، تعدادی سیم‌کارت و لوازم الکترونیکی مرتبط با کلاهبرداری از طریق پیامک را کشف کردند.

یک باکس سیم کارت می‌تواند بیش از ۲۵۰ سیم کارت فعال را در خود جای دهد که می‌تواند روزانه تا ۱۵۰۰۰۰ پیام ارسال کند.

این مرد به پاسگاه پلیس لیورپول منتقل شد و در آنجا متهم به استفاده از تجهیزات متصل به شبکه برای ارتکاب یک جرم جدی شد. البته به او وثیقه مشروط داده شد تا در سال جدید در دادگاه محلی حاضر شود.

جیسون اسمیت، فرمانده پلیس در بخش جرایم سایبری، از استرالیایی‌هایی که منتظر تحویل آنلاین در آستانه کریسمس هستند، خواست مراقب متن‌های دریافتی پیامکی باشند و هرگز روی پیوندها کلیک نکنند.

او در بیانیه‌ای گفت: تجارت‌های قانونی هرگز به دنبال اطلاعات محرمانه مشتریان نیستند یا پیامک نمی‌دهند. همیشه هنگام دریافت چنین درخواست‌هایی مشکوک باشید. کلاهبرداران اغلب وانمود می‌کنند که از یک شرکت یا مؤسسه مالی معتبر هستند، بنابراین حتی اگر شرکتی است که شما مرتباً با آن سروکار دارید، گزینه امن‌تر این است که به طور مستقل وارد وب‌سایت آن شرکت شوید تا حساب خود را بررسی کنید.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه