وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 14 May 2024
» اجتماعی » ارثیه سخاوتمندانه ۳٫۶ میلیون دلاری یک زن برای خانه سگ‌های گمشده

تاریخ انتشار : 1402/09/23 - 11:42

ارثیه سخاوتمندانه ۳٫۶ میلیون دلاری یک زن برای خانه سگ‌های گمشده

صدای استرالیا– با مبلغ ۳٫۶ میلیون دلار اهدایی یک فرد دوستدار حیوانات به سازمان «خانه سگ‌های گمشده»، بازسازی پناهگاه کرنبورن […]

ارثیه سخاوتمندانه 3.6 میلیون دلاری یک زن برای خانه سگ‌های گمشده

صدای استرالیا– با مبلغ ۳٫۶ میلیون دلار اهدایی یک فرد دوستدار حیوانات به سازمان «خانه سگ‌های گمشده»، بازسازی پناهگاه کرنبورن این سازمان تامین مالی شده و امکان نجات جان هزاران سگ و گربه در هر سال فراهم شده است.

کارکان خانه سگ‌های گمشده، این مبلغ را که در وصیت جوی کریستینسن اهدا شده، «خارق‌العاده» توصیف کرده‌اند. این بالاترین مبلغ خیریه‌ای است که موسسه یاد شده در ۱۱۳ سال فعالیت‌اش دریافت کرده است.

راس اندرسون، مدیر هدایا و وصیت‌نامه‌های خانه سگ‌های گم‌شده گفت: این یک حرکت استثنایی و کاری فوق العاده سخاوتمندانه بود.

کریستنسن، که در سال ۲۰۲۰ در سن ۹۹ سالگی درگذشت. او پیش‌تر گفته بود که ارثیه قابل توجهی را برای این سازمان به جا می‌گذارد؛ اما مبلغ آن را اعلام نکرده بود.

در اوایل سال جاری، خانه کریستنسن در برایتون، در جنوب شرقی ملبورن، بیش از ۴ میلیون دلار فروخته شد. او علاوه بر این خانه، بیش از یک میلیون دلار دارایی و پس‌انداز داشت.

کریستنسن بیوه بود و خواهر و برادر یا فرزند تنی نداشت. اما دخترخوانده‌اش بخشی از دارایی او را به ارث برد و بخش عمده آن به خانه سگ‌های گم شده اختصاص پیدا کرد.

ارثیه سخاوتمندانه 3.6 میلیون دلاری یک زن برای خانه سگ‌های گمشده

به گفته اندرسون، این وصیت نشان دهنده عشق عمیق کریستینسن به حیوانات است. این زن سگ‌ها و گربه‌های متعددی را به سرپرستی پذیرفته بود.

وی افزود: حیوانات خانگی او در طول زندگی‌اش آنقدر عشق و شادی برای او به ارمغان آوردند که او می‌خواست در آینده نیز افراد دیگری بتوانند این عشق را تجربه کنند.

کریستینسن در مزرعه‌ای در کاتاماتیت در شمال شپرتون بزرگ شد. او چندین سال در بریزبین زندگی کرد و پس از مرگ همسرش، جورج کریستینسن در دهه ۱۹۶۰ به ملبورن برگشت.

به گفته اندرسون، حیوان مورد علاقه کریستینسن سگی به نام «هوندی» از نژاد میکس سگ گله استرالیایی و کورگی بود که هر جا کریستینس می‌رفت، همراه او بود. او بعدها یک سگ میکس داشهوند-تریر به نام هالی را نیز از خانه سگ‌های گمشده به سرپرستی پذیرفت. سگ دیگر او نیز از نژاد بیچون فریزر-مالتیز بود. 

این سه عروس هلندی هم داشت که هر سه تا کوکی نام داشتند، یک طوطی به نام لویی هم با او زندگی می‌کرد و از چندین خرگوش و حیوانات بومی استرالیا مراقبت می‌کرد.

به گفته راس اندرسون ، بخش عمده وصیت ۳٫۶ میلیون دلاری اهدایی صرف ساخت یک کلینیک دامپزشکی و مرکز پذیرش حیوانات در مرکز کرنبورن خانه سگ‌های گمشده در جنوب شرقی ملبورن خواهد شد و محل نگهداری حیوانات آن نیز بازسازی می‌شود.

سالانه بیش از ۳۰۰۰ سگ و بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ گربه و بچه گربه به مرکز کرنبورن آورده می‌شوند.

سازمان خانه سگ‌های گمشده که دفتر مرکزی آن در شمال ملبورن است، هیچ کمک مالی دولتی دریافت نمی‌کند. این سازمان سالانه به طور متوسط ۵ میلیون دلار در قالب وصیت افراد متوفی دریافت می‌کند که یک چهارم درآمدهای این سازمان محسوب می‌شود.

یک چهارم درآمدهای سازمان از کمک‌های مردمی تامین می‌شود و نیم دیگر درآمد آن نیز از قرارداد با شوراهای محلی بابت جمع‌آوری و مراقبت از حیوانات، کلینیک دامپزشکی و واگذاری سرپرستی حیوانات خانگی تامین می‌شود.

رکورد قبلی مبالغ اهدایی به این سازمان مبلغ ۳ میلیون دلار بود که تاجری سرشناس به نام فرانک سمویز در سال ۲۰۱۱ به این موسسه اهدا کرد و یک کلینیک دامپزشکی در شمال ملبورن به نام این فرد تاسیس شد.

منبع: the age


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه