وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » انتقاد تیم ملی استرالیا از وضعیت حقوق بشر در قطر

تاریخ انتشار : 1401/08/07 - 5:04

انتقاد تیم ملی استرالیا از وضعیت حقوق بشر در قطر

صدای استرالیا - استرالیا به عنوان نخستین تیم حاضر در جام جهانی با انتشار بیانیه‌ای گروهی از قطر به دلیل سابقه ضعیف حقوق بشری آن انتقاد کرد.


صدای استرالیا – استرالیا به عنوان نخستین تیم حاضر در جام جهانی با انتشار بیانیه‌ای گروهی از قطر به دلیل سابقه ضعیف حقوق بشری آن انتقاد کرد.

شانزده بازیکن تیم ملی فوتبال استرالیا از جمله مت رایان دروازه‌بان سابق تیم‌های آرسنال و برایتون در ویدئویی به این موضوع پرداختند و رفتار کشور میزبان جام جهانی با کارگران مهاجر و جامعه +LGBTQ را مورد انتقاد قرار دادند.

کاپیتان رایان گفت: ارزش‌های جهانی وجود دارد که باید فوتبال را تعریف کنند. ارزش‌هایی مانند احترام، عزت، اعتماد و شجاعت. وقتی ما نماینده ملت خود هستیم، آرزوی تجسم این ارزش‌ها را داریم.

قطر به دلیل رفتارش با کارگران مهاجر، جرم‌انگاری روابط همجنسگرایان و سابقه بد حقوق بشری از زمانی که در سال ۲۰۱۰ به عنوان میزبان جام جهانی انتخاب شد، مورد انتقاد قرار گرفته است.

کمیته برگزاری مسابقات اعلام کرد که هیچ کشوری کامل نیست اما حفاظت از سلامت، ایمنی، امنیت و کرامت هر کارگری که در جام جهانی مشارکت دارد، اولویت آن است.

در کلیپ Socceroos چند بازیکن از جمله جکسون اروین، بیلی رایت، و جیمی مکلارن به همراه الکس ویلکینسون رئیس اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای استرالیا به نوبت بیانیه‌ای کوتاه را ارائه کردند.

آنها عنوان کردند که شرایط برای کارگران در این کشور خلیج فارس بهبود یافته اما اجرای اصلاحات ناسازگار است و نیاز به بهبود دارد.

ویلکینسون گفت: کارگران مهاجری که آسیب دیده‌اند، فقط اعداد نیستند. این مهاجران مانند مهاجرانی که کشور و فوتبال ما را شکل داده‌اند، شجاعت و عزم ساختن یک زندگی بهتر را دارند.

تیم ملی استرالیا گفته که با چند سازمان همکاری می‌کند تا میراثی ماندگار را در قطر ایجاد کند و از این کشور نیز خواسته تا مرکزی را برای حمایت از مهاجران ایجاد کند. آنها همچنین خواستار جرم‌زدایی از همه روابط همجنسگرایان شدند.

یکی از مطرح‌ترین فوتبالیست‌هایی که تاکنون همجنسگرا بودن خود را به صورت علنی اعلام کرده، جاش کاوالو استرالیایی است که برای تیم آدلاید یونایتد بازی می‌کند.

منبع: اسکای نیوز


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه