وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » الزام دانشگاه‌های استرالیا به همکاری با نهادهای اطلاعاتی

تاریخ انتشار : 1398/06/08 - 11:26

الزام دانشگاه‌های استرالیا به همکاری با نهادهای اطلاعاتی

صدای استرالیا- وزیر آموزش استرالیا از لزوم همکاری دانشگاه‌های این کشور با نهادهای اطلاعاتی برای جلوگیری از نفوذ خارجی خبر داد.


صدای استرالیا- وزیر آموزش استرالیا از لزوم همکاری دانشگاه‌های این کشور با نهادهای اطلاعاتی برای جلوگیری از نفوذ خارجی خبر داد.

دان تهان وزیر آموزش استرالیا با اعلام این مطلب، با اشاره به نگرانی‌هایی که در هفته های اخیر در خصوص امنیت دانشگاه‌ها بوجود آمده همچنین از لزوم راه اندازی واحدی مشترک از نمایندگان دانشگاه‌ها و نهادهای اطلاعاتی برای جلوگیری از نفوذ کشورهای خارجی در استرالیا سخن گفت.

چندی قبل تعدادی از نمایندگان فدرال با اشاره به تنش‌های بوجود آمده در دانشگاه‌های این کشور میان دانشجویان چینی با سایر دانشجویان، خواستار کاهش پذیرش دانشجوبان خارجی بویژه دانشجویان چینی شده بودند.

دانشجویان خارجی سالانه ۳۵ میلیارد دلار استرالیا برای اقتصاد این کشور سودآوری دارند و یک سوم از دانشجویان خارجی حاضر در استرالیا نیز چینی هستند.

در ما‌ه‌های اخیر همچنین گزارش‌هایی درباره وقوع حملات سایبری در دانشگاه‌های استرالیا منتشر شده بود و مقامات کانبرا نگران هستند که چین از این طریق قصد نفوذ در پروژه‌های دانشگاهی را داشته باشد.

منبع: رویترز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه