وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اجتماعی » استفاده از کیسه‎های پلاستیکی در ویکتوریا ممنوع می شود

تاریخ انتشار : 1398/05/23 - 15:52

استفاده از کیسه‎های پلاستیکی در ویکتوریا ممنوع می شود

صدای استرالیا- دولت ویکتوریا استفاده از کیسه‎های پلاستیکی را در تمامی فروشگاه‎ها ممنوع می‌کند.

استفاده از کیسه‎های پلاستیکی در ویکتوریا ممنوع می شود

صدای استرالیا- دولت ویکتوریا استفاده از کیسه‎های پلاستیکی را در تمامی فروشگاه‎ها ممنوع می‌کند.

بر اساس اعلام دولت ویکتوریا، از ماه نوامبر استفاده از کیسه‎های پلاستیکی یکبار مصرف در کلیه فروشگاه‎های این ایالت ممنوع خواهد بود.

بر همین اساس استفاده از کیسه‎های پلاستیکی در سوپرمارکت‎ها، فروشگاه‌های لباس، فست فودها، فروشگاه‎های رفاه و ایستگاه‎های ارائه خدمات ممنوع خواهد بود.

این اقدام بطور موثری موجب از بین رفتن حفره‌ای خواهد شد که در مورد استفاده از کیسه‎های پلاستکی یکبار مصرف در ویکتوریا وجود دارد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که دوازده ماه قبل فروشگاه‎های ولوورث و کلز استفاده از کیسه‎های پلاستیکی را ممنوع کردند اما سایر فروشگاه‎ها همچنان از کیسه‎های پلاستیکی یکبار مصرف استفاده می‎کنند و همین امر موجب شکل گیری حفره در طرح ممنوعیت استفاده از کیسه‎های پلاستیکی شده است.

لیلی دی امبروسیو، وزیر محیط زیست ویکتوریا در این رابطه به خبرنگاران گفت: این اقدام تاثیر زیست محیطی بسیار خوبی دارد. هرساله بیش از یک میلیون کیسه پلاستیکی یکبار مصرف در ویکتوریا استفاده می‌شود و بیش از ۱۰ میلیون از این نوع کیسه‌ها در محیط زیست ما وجود دارد.
‎طرح ممنوعیت استفاده از کیسه پلاستیکی یکبار مصرف در ماه ژوئن سال گذشته در پارلمان مطرح شده و نیاز به حمایت برای تصویب در سنا دارد.

مایکل اوبرین رهبر اپوزیسیون در این رابطه می‌گوید: می‌خواهم ببینم این ممنوعیت چگونه اجرا می‌شود. جالب است که از شر پلاستیک خلاص می‌شویم اما چه چیزی را جایگزین آن می‌کنید.

فروشگاه ولوورث اعلام کرده که در ۱۲ ماه گذشته که استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف را ممنوع کرده سه میلیارد کیسه کمتر در شعبه‎های این فروشگاه مصرف شده که این به معنای ورد ۴ هزار و ۷۰۰ تن پلاستیک کمتر به محیط زیست است.

استفاده از کیسه‎های پلاستیکی یکبار مصرف هم اکنون در استرالیای جنوبی، کوئیزلند، استرالیای غربی و قلمرو مرکزی استرالیا ممنوع است.

منبع: نیوز دات کام استرالیا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه