وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » استفاده از موبایل برای دانش‌آموزان کوئینزلندی حتی در زنگ تفریح ممنوع می‌شود

تاریخ انتشار : 1402/04/16 - 12:53

استفاده از موبایل برای دانش‌آموزان کوئینزلندی حتی در زنگ تفریح ممنوع می‌شود

صدای استرالیا– به زودی استفاده از تلفن همراه و ساعت هوشمند در مدارس کوئینزلند، حتی در زنگ تفریح ممنوع اعلام […]

استفاده از موبایل برای دانش‌آموزان کوئینزلندی حتی در زنگ تفریح ممنوع می‌شود

صدای استرالیا– به زودی استفاده از تلفن همراه و ساعت هوشمند در مدارس کوئینزلند، حتی در زنگ تفریح ممنوع اعلام می‌شود.

این تغییر که قرار است در اولین روز از ترم اول سال آینده انجام شود، محدودیت‌های این ایالت را با سایر ایالات در برخی موارد سختگیرانه‌تر خواهد کرد.

گریس، وزیر آموزش و پرورش کوئینزلند گفت: استفاده از تلفن همراه در کلاس در ۹۵ درصد مدارس ممنوع بوده؛ اما در ۱۵ درصد موارد، این ممنوعیت شامل زمان ناهار و سایر زمان‌های استراحت نیست.

ایالت و قلمروهای استرالیا در سال‌های اخیر به دلیل نگرانی از قلدری سایبری و پرت شدن حواس از درس، به سمت ممنوع کرده استفاده از تلفن همراه رفته‌اند.

گزارشی درباره خط مشی‌های استفاده از موبایل در مدارس کوئینزلند تا ماه آینده ارائه نمی‌شود؛ اما به گفته وزیر آموزش و پرورش، شریل واردون، کمیسر سابق خانواده و کودک ایالتی، قرار است به دولت توصیه کند که استفاده از موبایل و برخی دستگاه‌های پوشیدنی را در ساعات مدرسه ممنوع کنند.

وی افزود: از ترم اول ۲۰۲۴، در تمامی مدارس کوئینزلند، تلفن‌های همراه باید در طول روز از دسترس دانش‌آموزان دور باشند.

گریس گفت: بر اساس سیاست‌های موجود، تقریبا همه مدارس دولتی به نوعی ممنوعیت استفاده از تلفن همراه را اعمال کرده‌اند و حمایت کامل ما را برای این ممنوعیت دارند.

وی ادامه داد: ممنوعیت جدید سرتاسری در ایالت، یکنواختی در روش را اعمال می‌کند و استفاده از موبایل و برخی از دستگاه‌های پوشیدنی مثل ساعت‌های هوشمند حتی در زمان‌های استراحت را شامل می‌شود.

گریس با بیان اینکه یک کارزار آموزشی برای خانواده‌ها در این زمینه اجرا می‌شود، گفت: مدارس آزادند هر زمان که بخواهند ممنوعیت‌ها را به طور مستقل اعمال یا به‌روز رسانی کنند.

البته دولت اعلام کرده که دانش‌آموزان می‌توانند به منظور استفاده بلافاصله قبل یا بعد از آغاز ساعات مدرسه، موبایل خود را همراه بیاورند. همچنین برای شرایط خاص معافیت‌های وجود خواهد داشت.

گریس خواستار گفت‌وگو با وزرای آموزش و پرورش سایر ایالات در رابطه با اتخاذ یک رویکرد ملی در این زمینه است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه