وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اجتماعی » استرالیا کودکان را از اردوگاه‌ نائورو خارج کرد

تاریخ انتشار : 1397/11/15 - 13:39

استرالیا کودکان را از اردوگاه‌ نائورو خارج کرد

صدای استرالیا - انتقادهای نهادهای حقوق بشری نتیجه‌ داد. نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید از ۱۰۹ کودکی که از شش ماه قبل در کمپ نائورو نگاهداری می‌شدند تنها ۴ نفر باقی‌مانده‌اند که به زودی از این جزیره دورافتاده منتقل می‌شوند.

استرالیا کودکان را از اردوگاه‌ نائورو خارج کرد

صدای استرالیا – انتقادهای نهادهای حقوق بشری نتیجه‌ داد. نخست‌وزیر استرالیا می‌گوید از ۱۰۹ کودکی که از شش ماه قبل در کمپ نائورو نگاهداری می‌شدند تنها ۴ نفر باقی‌مانده‌اند که به زودی از این جزیره دورافتاده منتقل می‌شوند.

دولت استرالیا کودکان را از اردوگاه پناهجویی نائورو در اقیانوس آرام بیرون آورد. اسکات موریسون، نخست‌وزیر این کشور می‌گوید کمپ از حضور بچه‌ها تخلیه شده و به جز ۴ نفر، کودک دیگری در آن نیست.

موریسون تاکید کرده که بچه‌ها حق ورود به استرالیا را ندارند بلکه به کشوری ثالث فرستاده می‌شوند. او افزوده که چهار کودک باقیمانده، با خانواده‌هایشان به آمریکا خواهند رفت.

دولت استرالیا به خاطر سیاست سختگیرانه در پذیرش پناهجویان، در داخل و خارج با انتقادهای شدید روبروست. پناهجویانی که با قایق‌های لاستیکی خود را پاپوآ گینه‌نو می‌رسانند، باید سال‌ها درشرایط غیرانسانی انتظار بکشند. این بلاتکلیفی، محصول قراردادی است که دولت استرالیا با دولت پاپوآ گینه‌نو برای نگهداشتن “پناهجویان غیرقانونی” بسته است. پناهجویان به نوعی در این جزایر دورافتاده محبوس می‌شوند تا تقاضاهای‌شان بررسی شود.

پناهجویان در جزایر نائورو و پاپوا گینه‌نو، منزوی و افسرده می‌شوند. بر این اساس بیماری‌های مختلف و خودکشی در این اردوگاه‌ها زیاد است.

کنشگران حقوق بشر از وضعیت غیرانسانی و غیرقابل تحمل این اردوگاه‌ها بارها شکایت کرده‌اند. سازمان پزشکان بدون مرز سلامت روانی کودکان حاضر در نائورو را “فاجعه‌بار” خوانده بود. سخنگوی انجمن پزشکان استرالیا پیش‌تر و پس از مشاهده مستقیم اوضاع در نائورو گفته بود: «کمک رسانی به این کودکان ضروری است و زنده ماندن آنها به معجزه می‌ماند.»

دولت استرالیا در حالی به خواست خارج کردن کودکان از نائورو گردن گذاشته که چند هفته قبل در عملیات “حفاظت از مرزهای سرزمینی” مسیر قایق‌های پناهجویان را مسدود کرد و دو اردوگاه را بست.

دولت محافظه‌کار استرالیا از زمان روی کار آمدن، ۱۰ کمپ پناهجویی را بسته است. وزیر مهاجرت این کشور، دیوید کولمن می‌گوید در صدد تصحیح “هرج و مرج” ناشی از سیاست دولت قبلی هستیم تا موج پناهجویان غیرقانونی فروکش کند.

منبع: دویچه وله


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه