وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » ابراز تاسف استرالیا از تصمیم ترامپ/ به برجام متهد می‌مانیم

تاریخ انتشار : 1397/02/20 - 1:58

ابراز تاسف استرالیا از تصمیم ترامپ/ به برجام متهد می‌مانیم

صدای استرالیا - مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا با ابراز تأسف از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی خروج آمریکا از توافق‌ برجام، از همه طرف های دیگر این توافقنامه خواست به آن متعهد بمانند.

ابراز تاسف استرالیا از تصمیم ترامپ/ به برجام متهد می‌مانیم

صدای استرالیا – مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا با ابراز تأسف از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی خروج آمریکا از توافق‌ برجام ، از همه طرف های دیگر این توافقنامه خواست به آن متعهد بمانند.

ترنبول در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه رادیوی ملی استرالیا گفت که از دیگر کشورهای امضا کننده برجام می‌خواهد که به این توافق پایبند بمانند.

ترنبول گفت: ما از این تصمیم متأسف هستیم اما پیش‌بینی می‌کردیم که رئیس جمهور آمریکا چنین تصمیمی بگیرد.

نخست وزیر استرالیا با اشاره به پیامدهای زیان بار از بین رفتن برجام بر اقتصاد جهانی، ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورها از جمله اروپایی‌ها به آن پایبند باشند.

جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا نیز در بیانیه‌ای از تصمیم کاخ سفید برای خروج از توافق هسته‌ای، ابراز «نا امیدی» کرد.

وی در این زمینه گفت: استرالیا همواره تأکید کرده است تا زمانی که برای قرارداد جایگزینی مذاکره نشده، برجام باید بر جای بماند.

وزیر امور خارجه استرالیا نیز از تمامی امضا کنندگان برجام از جمله ایران خواست تا به این معاهده وفادار بمانند.

با این اظهارات، دولت راست‌گرای استرالیا نیز همچون اروپایی‌ها و بسیاری دیگر از کشورهای جهان علیه تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج یک جانبه از توافق‌نامه برجام، موضع گیری کردند.

ترامپ شب گذشته خروج آمریکا از توافق نامه هسته ایران و ۱+۵ و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد. رژیم صهیونیستی، عربستان ، امارات و بحرین در اقدامی هماهنگ اولین کشورهایی بودند که از اقدام ترامپ حمایت کردند.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر در سخنانی ضمن مخالفت با اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق نامه هسته ای تاکید کرد.

انگلیس ، فرانسه و آلمان هم با صدور بیانیه ای اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.

منبع: ایرنا


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه