وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » استرالیا باز هم داروی کاهش وزن وی‌گووی را تایید نکرد

تاریخ انتشار : 1402/10/20 - 1:03

استرالیا باز هم داروی کاهش وزن وی‌گووی را تایید نکرد

صدای استرالیا - استرالیا برای دومین بار از دادن یارانه به داروی پرفروش کاهش وزن Wegovy خودداری کرده و معرفی آن را به کشور به تعویق انداخته است.


صدای استرالیا – استرالیا برای دومین بار از دادن یارانه به داروی پرفروش کاهش وزن وی‌گووی خودداری کرده و معرفی آن را به کشور به تعویق انداخته است. همین امر باعث شده تا مصرف کنندگان برای دستیابی به این دارو به راه‌های دیگر متوسل شوند.

کمیته مشورتی تعیین سودمندی داروها ماه گذشته دومین درخواست غول داروسازی دانمارکی Novo Nordisk را برای افزودن وی‌گووی- که از سماگلوتید ساخته شده است – در لیست داروهای درمانی برای چاقی شدید، رد کرد.

ویگووی که به طور خاص برای کاهش وزن به بازار عرضه می‌شود، نسخه ای با دوز بالاتر از اوزمپیک است، داروی دیابتی که به دلیل خواص کاهش وزن خود از طریق تیک تاک و هالیوود مشهور شد.

هر دو محصول به صورت تزریقی هفتگی هستند که با تقلید از هورمون‌هایی که باعث احساس سیری در بدن می‌شوند، اشتهای کاربر را کاهش می‌دهند و آزمایش‌هایی که توسط این شرکت حمایت می‌شود نشان داده است که بیماران تا ۱۵ درصد وزن بدن خود را از دست داده‌اند. این داروها به عنوان متحول کننده بازار کاهش وزن تبلیغ می‌شوند که همین امر منجر به افزایش سرسام آور ارزش سهام Novo Nordisk و افزایش ارزش بازار این شرکت در اقتصاد دانمارک شده است.

اما در استرالیا، تنظیم‌کننده‌های پزشکی و دارویی محتاط و کمبود عرضه جهانی (که از سال ۲۰۲۲ آغاز شد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ هم ادامه داشته باشد) میزان در دسترس بودن این داروها را محدود کرده‌اند.

در حالی که هر دو محصول به عنوان “ایمن” توسط اداره کالاهای درمانی استرالیا تایید شده‌اند، فقط اوزمپیک در این کشور اجازه فروش دارد.

در استرالیا برای دیابت نوع ۲ ماهانه ۳۰ دلار یارانه پرداخت می‌شود، در حالی که قیمت داروهای کاهش وزن اغلب از ۱۳۰ دلار شروع می‌شود.

در طرحی به دولت استرالیا، Novo Nordisk استدلال کرده که فهرست کردن وی‌گووی در لیست داروهای مجاز – که در آن با پرداخت ۳۰ دلار در ماه برای بیماران واجد شرایط در دسترس خواهد بود – یک گزینه درمانی اصلی برای بخش قابل توجهی از جمعیت استرالیایی دارای اضافه وزن و چاق است.

اما کمیته مشاوره دارویی در ارزیابی خود اعلام کرده که وی‌گووی در قیمت پیشنهادی مقرون به صرفه نیست.

کمپانی Novo Nordisk اکنون باید تصمیم بگیرد که آیا این محصول را برای نسخه‌های خصوصی در استرالیا عرضه کند یا خیر.

یک سخنگوی این شرکت گفت که آنها سخت کار می‌کنند تا وی‌گووی را در اسرع وقت برای بیماران مبتلا به چاقی در دسترس قرار دهند. زمان در دسترس بودن آن در استرالیا  اما هنوز تایید نشده است.

شایع ترین عوارض جانبی این داروها حالت تهوع، اسهال، یبوست و کم آبی بدن است، اگرچه سازمان غذا و داروی ایالات متحده هفته گذشته نشان داد که در حال ارزیابی خطر عوارض جانبی جدی تر از جمله ریزش مو و افکار خودکشی است.

کمبود عرضه جهانی اوزمپیک، به ویژه، فروشندگان استرالیایی را به ترکیب این دارو و ساخت آن سوق داده است. این بدان معناست که یک داروساز یا پزشک متخصص مراقبت‌های بهداشتی دارو را خودش می‌سازد.

اداره کالاهای درمانی می‌گوید که در مورد فروش داروهای کاهش وزن ترکیبی به استرالیایی‌ها نگران است زیرا این محصولات ارزیابی یا آزمایش نشده‌اند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه