وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » استرالیایی‌ها چه چیز را در سال ۲۰۲۳ بیشتر از همه جستجو کردند

تاریخ انتشار : 1402/10/02 - 7:20

استرالیایی‌ها چه چیز را در سال ۲۰۲۳ بیشتر از همه جستجو کردند

صدای استرالیا - عشق ما به ستارگان ورزش ادامه دارد. داده‌های گوگل نشان می‌دهد که شش ورزشکار، دو سیاستمدار، یک زندانی عفو شده و شریک استرالیایی یک خواننده رپ آمریکایی داغ‌ترین موضوع جستجو‌های استرالیایی‌ها در سال 2023 بودند.


صدای استرالیا – عشق ما به ستارگان ورزش ادامه دارد. داده‌های گوگل نشان می‌دهد که شش ورزشکار، دو سیاستمدار، یک زندانی عفو شده و شریک استرالیایی یک خواننده رپ آمریکایی داغ‌ترین موضوع جستجو‌های استرالیایی‌ها در سال ۲۰۲۳ بودند.

لیدیا تورپ در رتبه ۱۰ لیست قرار دارد. این سناتور مستقل ویکتوریا، اولین زن بومی بود که پنج سال پیش به نمایندگی پارلمان ویکتوریا انتخاب شد.

الی کارپنتر” نهمین نفر در این لیست، یک اسطوره ورزشی استرالیا است. وی برای تیم فوتبال زنان استرالیا بازی می‌کند که در سال جاری به شهرت جهانی دست یافت.

کاتلین فولبیگ، زنی که به اتهام قتل فزرندانش ۲۰ سال زندانی بود و امسال مشخص شد بی گناه است شماره هشت استرالیایی‌ها را در روند جستجو به خود اختصاص داده است.

تیم تزیو از یک زندانی تا قهرمان بوکس. شماره هفت این لیست بوکسور تیم تزیو است. قهرمان میان وزن که امسال عنوان قهرمانی سازمان جهانی بوکس را به دست آورد.

بیانکا سانسوری سال گذشته همین موقع یک کارمند ناشناس در شرکت Yeezy کانیه وست بود. اما حالا عکس او در مجلات سراسر جهان دیده می‌شود. دو هفته پس از آنکه شایعاتی به گوش رسید که دوست دختر جدید کانیه وست یک استرالیایی است سانسوری به عنوان همسر وست معرفی شد

دن اندروز، دومین سیاستمدار در بین ۱۰ نفر برتر نیز یک چهره جنجالی است. مانند تورپ که در رتبه ۱۰ قرار گرفته، دن اندروز نماینده ویکتوریا است با این حال او در سنا نیست؛ حوزه اندروز سیاست ایالتی است – او از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ نخست وزیر ویکتوریا بود. سالهای پایانی کار او بحث برانگیز بود. اندروز به دلیل قرنطینه‌های شدید اعمال شده بر ملبورنی‌ها در طول همه گیری به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، با این وجود، او در سال ۲۰۲۲ برای یک دوره دیگر به عنوان نخست وزیر انتخاب شد. اندروز ۱۰ ماه بعد از این نقش کنار رفت.

ریس والش شماره ۴ در ابن لیست است. ریس والش در سال ۲۰۰۲ در ساوت‌پورت کوئینزلند به دنیا آمد. او قبل از بازگشت به استرالیا برای پیوستن به برانکوها، با تیم نیوزیلند واریورز NRL رقابت کرد. پدر والش بومی استرالیا و مادرش مائوری است. این بازیکن ۲۱ ساله یک بازیکن فوق العاده محبوب در تیم ملی خود است و انتظار می رود قبل از شروع فصل آینده قرارداد خود را با برانکوها تمدید کند.

مایکل کلارک در شماره ۳ لیست است. در ماه ژانویه، کاپیتان سابق کریکت استرالیا پس از درگیری لفظی با دوست دخترش سر زبان‌ها افتاد. این بازیکن ۴۲ ساله اولین بازی کریکت حرفه‌ای خود را در سال ۲۰۰۳ انجام داد و در سال ۲۰۱۵ از این ورزش بازنشسته شد. این هفته اعلام شد که کلارک به عنوان کارشناس به ESPN ملحق خواهد شد و در سال ۲۰۲۴ دوباره در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مری فاولر دومین روند جستجوی داغ امسال، برای بازی تیم ملی است. مری فاولر در طول جام جهانی زنان ۲۰۲۳ که در اینجا در خانه برگزار شد، به یک نام آشنا تبدیل شد. این ستاره فوروارد تنها ۱۵ سال داشت که برای اولین بار به عنوان نماینده استرالیا در یک رقابت بین‌المللی شرکت کرد.

رتبه اول به سام کر، دختر طلایی ماتیلداها می‌رسد. کر نه تنها کاپیتان تیم استرالیا در این سال بود که بارها در زمین پیروز شد، بلکه ماتیلداها را به قلب و ذهن مردم در سراسر جهان هدایت کرد. مهاجم فوق ستاره استرالیا برای چلسی در سوپر لیگ زنان بازی می‌کند. کر در پرث متولد شد و تحسین جهانی را به دست آورده است. رهبری و مدیریت او دامنه وسیعی دارد. در اوایل سال جاری، کاپیتان اعلام کرد که در حال راه اندازی آکادمی برای آموزش نسل بعدی استعدادهای فوتبال در استرالیا است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه