وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » کووید همچنان در کمین است، حتی در کریسمس

تاریخ انتشار : 1402/10/02 - 23:48

کووید همچنان در کمین است، حتی در کریسمس

صدای استرالیا - مقامات بهداشتی پیشتر به مردم هشدار دادند که پس از افزایش عفونت‌های جدید ویروس کرونا که «هشتمین موج کووید» استرالیا نامیده می‌شود، بیشتر محتاط باشند.


صدای استرالیا – مقامات بهداشتی پیشتر به مردم هشدار دادند که پس از افزایش عفونت‌های جدید ویروس کرونا که «هشتمین موج کووید» استرالیا نامیده می‌شود، بیشتر محتاط باشند.

در حالی که تعداد موارد تایید شده به سطحی که در روزهای اولیه شیوع همه گیری وجود داشت نزدیک نبود، با این حال این موارد افزایش را نشان می‌دادند.

با شروع ماه دسامبر، بیشتر مقامات بهداشتی شاهد کاهش تعداد موارد تایید شده جدید بودند. اما اکنون، با نزدیک‌تر شدن به پایان ماه – و پایان سال – برخی از حوزه‌ها شاهد افزایش تعداد پرونده‌ها هستند.

آیا شاهد موج دیگری از عفونت‌های COVID-19 هستیم؟

جان جرارد، افسر ارشد بهداشت کوئینزلند گفت که این ایالت به طور کلی شاهد افزایش عفونت‌های تنفسی بوده است و به ویژه به افزایش نرخ بستری شدن در بیمارستان برای افراد مبتلا به کووید-۱۹ اشاره کرد.

دکتر جرارد گفت: تعداد بیماران بستری شده با COVID-19 در اواسط اکتبر شروع به افزایش کرد، در سراسر نوامبر افزایش یافت و سپس دوباره در دسامبر یک چرخش شگفت‌انگیز به سمت بالا پیدا کرد: تعداد فعلی اهالی کوئینزلند که در بیمارستان مبتلا به کووید-۱۹ هستند، بیش از چهار برابر بیشتر از اواسط اکتبر است.

اما توجه به این نکته مهم است که شمار موارد موجود در این گزارش‌ها فقط موارد COVID-19 هستند که با آزمایش تأیید شده‌اند. افرادی که مبتلا به کووید-۱۹ هستند اما آزمایشی برای تایید آن انجام نداده اند در این آمار به حساب نمی‌آیند.

چرا اکنون موارد افزایش یافته است؟

زیرا به نظر می‌رسد نوع جدیدتر ویروس قابل انتقال‌تر است و بسیاری از ما در حال حاضر در حال جمع شدن و سفر هستیم.

اوضاع چقدر بد خواهد شد؟

معلوم نیست. پروفسور بنت، متخصص در این زمینه گفت: ما نمی‌دانیم که آیا این بدان معنی است که ما شاهد یک موج بزرگ اضافی خواهیم بود یا اینکه فقط به این معنی است که تعداد پرونده‌های ما کاهش نمی‌یابد و این باعث می‌شود که این موج ادامه یابد. اما به اندازه کافی نگران کننده است.

علائم واریانت جدید چیست؟

گزارشی مبنی بر اینکه این نوع جدید باعث بیماری شدیدتر می‌شود، گزارش نشده است. اندرو پکوز، ویروس شناس از دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ، گفت: «در حالی که ممکن است موارد بیشتری در این نوع وجود داشته باشد، JN.1 خطر بیشتری ایجاد نمی‌کند.»

اگر آزمایش کووید-۱۹ مثبت باشد، ممکن است این موارد را تجربه کنید: تب، سرفه، گلودرد، تنگی نفس.

توصیه‌های ضروری چیست؟

وقتی صحبت از جلوگیری از انتشار ویروس‌ها به میان می‌آید، اصول اولیه را به مردم یادآوری می‌کنند – به ضدعفونی‌کننده دست، پوشاندن سرفه‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی فکر کنید. دکتر جرارد، متخصص بیماری‌های عفونی میگوید: «من از همه می‌خواهم، به‌ویژه در جشن‌های آتی، عادات بهداشتی خوب دست‌ها را رعایت کنند و در صورت بیماری از دوستان و بستگان آسیب‌پذیر دوری کنند. بزرگسالان و کودکان خردسال به ویژه در برابر عفونت‌های تنفسی آسیب پذیر هستند، بنابراین مهم است که در این فصل جشن با ماندن در خانه در هنگام بیماری از عزیزانمان محافظت کنیم.»

آیا باید ماسک بزنیم؟

ماسک در حال حاضر اجباری نیست – به غیر از برخی مکان‌های پرخطر مانند بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان، که ممکن است قوانین خاص خود را داشته باشند. اما فقط به دلیل اینکه طبق قانون الزامی نیست، اگر بخواهید همچنان می‌توانید تصمیم خود را در مورد استفاده از ماسک بگیرید. برای مثال، ممکن است تصمیم بگیرید در موقعیت‌های شلوغ از ماسک استفاده کنید و وقتی فضای بیشتری در اطرافتان وجود داشت، آن را بردارید. پروفسور بنت گفت: “اگر نمی‌توانید فاصله خود را با افراد دیگر حفظ کنید، به خصوص در مناطقی که تهویه مناسبی ندارند و برای مدت طولانی‌ در صف‌ها گیر می‌کنید، اینجاست که پوشیدن ماسک یک اقدام احتیاطی ساده است.”

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه