وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » از مت دیمون یا زک افران، نقل مکان ستاره‌ها و فیلم‌های هالیوودی به استرالیا

تاریخ انتشار : 1399/11/06 - 10:11

از مت دیمون یا زک افران، نقل مکان ستاره‌ها و فیلم‌های هالیوودی به استرالیا

صدای استرالیا– وضعیت به وجود آمده بر اثر همه‌گیری کرونا، علاوه بر اکران، ساخت فیلم را هم در آمریکا برای […]

از مت دیمون یا زک افران، نقل مکان ستاره‌ها و فیلم‌های هالیوودی به استرالیا

صدای استرالیا– وضعیت به وجود آمده بر اثر همه‌گیری کرونا، علاوه بر اکران، ساخت فیلم را هم در آمریکا برای شرکت‌های فیلم‌سازی هالیوود دشوار کرده است.

سال گذشته در آمریکا، شاهد کمترین میزان سرانه فروش بلیت سینما در ۴۰ سال اخیر بوده‌ایم. اما علاوه بر این، فیلم‌ ساختن نیز در این کشور دشوار شده و این نگرانی را به وجود آورده که به اندازه کافی محتوا برای ارایه به مشتریان تشنه خانگی، وجود نداشته باشد.

به همین دلیل، فیلم‌سازان هالیوود، ساخت فیلم در جاهایی که ویروس نباشد، دنبال می‌کنند و یکی از بهترین مکان‌های دنیا از این نظر، استرالیاست.

کیت مارکس، مدیرعامل Ausfilm می‌گوید: با انتقال اندک کرونا و مشوق ۴۰۰ میلیون دلاری دولت فدرال، دنیا هم اکنون به استرالیا به عنوان مقصد مناسبی برای تولید محتوای باکیفیت بین‌المللی سینمایی نگاه می‌کند.

Ausfilm که دفاتری در استرالیا و آمریکا دارد، در ۵ ماهه منتهی به دسامبر ۲۰۲۰، استعلام‌هایی درباره ۳۷ پروژه سینمایی دریافت کرده که ۳۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ افزایش نشان می‌دهد.

هزینه تولید این پروژه‌ها بیش از ۲٫۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به فیلم علمی تخیلی فرار از اسپایدرهد، تولید نتفلیکس با بازی کریس همسورث اشاره کرد. این فیلم که قرار است در کویینزلند فیلم‌برداری شود، ۴۷ میلیون دلار به اقتصاد محلی تزریق می‌کند و برای آن ۳۶۰ نفر عوامل و هنرپیشه استخدام شده‌اند.

فیلم دیگری که تولیدش از ماه مارس در کویینزلند آغاز می‌شود، Thirteen Lives نام دارد که به ماجرای نجات کودکان گیر افتاده در غاری در تایلند می‌پردازد. علاوه بر این سه سریال دیگر نیز در طول ۱۸ ماه آینده در این ایالت فیلم‌برداری خواهد شد.

ستاره های هالیوودی در استرالیا

علاوه بر اینها، هنرپیشه‌های مطرح هالیوودی هم برای بازی در فیلم‌های‌شان راهی استرالیا می‌شوند.

مت دیمون اوایل ژانویه وارد استرالیا شده و اجازه یافته که در اقامتگاهی شخصی در بایرون بی، دوران قرنطینه را طی کند.

گفته می‌شود که او در فیلم Thor: Love and Thunder محصول کمپانی مارول بازی خواهد کرد. در این فیلم که قرار است در سیدنی فیلم‌برداری شود، ناتالی پورتمن، کریستین بیل و کریس پرت هم بازی می‌کنند.

زک افران نیز که در سال ۲۰۲۰ مدتی را در بایرون بی گذراند، اخیرا ساکن استرالیای جنوبی شده تا در فیلمی به نام Gold بازی کند.

لیام نیسن، ستاره ایرلندی سینما نیز تا پایان سال گذشته در ملبورن و کانبرا مشغول بازی در فیلم Blacklight بوده است. این پروژه سینمایی ۵۰۰ شغل ایجاد می‌کند و ۴۳ میلیون دلار نیز به اقتصاد محلی تزریق می‌کند.
علاوه بر اینها باید از نیکول کیدمن و ملیسا مک‌کارتی نیز نام برد که برای پروژه‌های سینمایی جدیدشان به استرالیا آمده‌اند.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه