وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » احتمال استفاده از استادیوم‌ها و پارکینگ‌ها به عنوان مرکز تزریق واکسن در استرالیا

تاریخ انتشار : 1399/10/29 - 3:13

احتمال استفاده از استادیوم‌ها و پارکینگ‌ها به عنوان مرکز تزریق واکسن در استرالیا

صدای استرالیا- با نزدیک شدن به آغاز واکسیناسیون کرونا در استرالیا گفته می‌شود که احتمال دارد از استادیوم‌های ورزشی و پارکینگ‌ها به عنوان مراکز واکسیناسیون عمومی در این کشور استفاده شود.

ویروس‌های جهش یافته/ واکسن آنفلوآنزا بزنیم یا نه؟

صدای استرالیا– با نزدیک شدن به آغاز واکسیناسیون کرونا در استرالیا گفته می‌شود که احتمال دارد از استادیوم‌های ورزشی و پارکینگ‌ها به عنوان مراکز واکسیناسیون عمومی در این کشور استفاده شود.

از آنجا که پزشکان در حال برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون نزدیک به نیمی از جمعیت استرالیا تا اواسط سال جاری هستند، پیشنهادهایی در کالج سلطنتی پزشکان عمومی و انجمن پزشکان ویکتوریا در دست بررسی است که یکی از آنها انجام واکسیناسیون انبوه در استادیوم‌ها و پارکینگ‌هاست. پیشنهاد دیگر این است که پیش از صف کشیدن برای انجام واکسیناسیون، مردم در جلسات توجیهی شرکت کنند تا سوالات‌شان پاسخ داده شود.

یکی از طرح‌های مورد نظر، راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون در یکی از استادیوم‌های ملبورن است، به طوری که ۶۰ نفر به طور هم‌زمان و در عین رعایت فاصله اجتماعی، بتوانند واکسینه شوند.

پزشکان امیدوارند که مردم، امکان انتخاب محل دریافت واکسن خود را داشته باشند و واکسیناسیون در کلینیک‌های عمومی، مراکز بزرگ واکسیناسیون یا کلینیک‌های درایو-این، انجام شود.

عمده جمعیت بالغ استرالیا، قرار است واکسن آکسفورد-آسترازنکا را که در خود استرالیا تولید شده، دریافت کنند. این واکسن در دو «دوز» تزریق می‌شود و هنوز تایید نهایی آن انجام نشده است. اما در مرحله اول، بیمارستان‌ها برای گروه‌های دارای اولویت، واکسن فایزر را تزریق خواهند کرد.

واکسن فایزر، نیازمند نگهداری در دمای بسیار پایین است، ولی واکسن آسترازنکا، نیازی به تجهیزات نگهداری خاصی ندارد. بنابراین امکان ایجاد بیش از یک هزار مرکز توزیع واکسن آسترازنکا در سطح کشور، شامل کلینیک‌های عمومی، کلینیک‌های تنفسی، کلینیک‌های واکسیناسیون ایالتی و مراکز خدمات سلامتی جوامع بومی وجود دارد.

در انگلستان استفاده از استادیوم‌ها، موزه‌ها و مراکز اجلاس به عنوان مرکز واکسیناسیون انبوه تجربه شده و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که قرار است چند مرکز تمام وقت ۷/۲۴ به این منظور راه‌اندازی شود.

منبع: روزنامه د ایج


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه